Viser opslag med etiketten Børnehaven. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Børnehaven. Vis alle opslag

onsdag den 2. juli 2014

Mysteriet fødselsdag for børnehaven.

Børnene ønskede sig en fødselsdag med Ramasjang Mysteriet som tema, så det fik de.
det første der skulle til var en invitation til børnehaven. I invitationen stod der at fødselsdags slikket var blevet stjålet, så vi skulle have hjælp til at få det tilbage igen.

Vi lavede et forbryderalbum, hvor man kunne se alle skurkene.



Der blev lavet plakater hvor alle skurke var efterlyst, med et lille signalement.
Vi er så heldige at vi har en globus magen til den Kristian har, og børnene kunne kende den, så de var nysgerrige. I globussen gemte sig saftevand og lakridspiber til alle.


 Der var 5 poster, hvor man ved hver post skulle udelukke en skurk. Inden start fik hvert hold et agentkit med forstørrelsesglas, målebånd, agentbog, forbryderalbum og agent id kort, hvor de skulle lave fingeraftryk på.

 Her er det grønt slim der gemmer på et spor. Sporet er en nøgle og når det var fundet fik de et billede af alle skurkene, hvor de fik oplysninger om hvordan deres nøgler ser ud. En af dem har ikke en nøgle der ligner den i slimet.

 Her er der fundet et forspor i jorden, som skal måles med det udleverede målebånd. Alle skurke havde givet os et sko aftryk, hvor af det ene var mindre end de andre.

Den 3. post skulle de se hvilken ting der ikke kunne have fanget tasken med slik.'
4. post var usynlig skrift som fortalte at de skulle finde ballon nummer. (1) da den gemte et spor.
5. post var en sugekop pistol, hvor de skulle vælte dåser, og fik derefter et spor, vatpind med ørevoks.

Efter at have været ved alle poster var der kun en der ikke var blevet udelukket, så hun var skurken. Vi kaldte på hende og hun kom med slikket. Til at starte med var alle lidt bange, men da vi viskede til August at det bare var farmor løb han og de andre fulgte efter.
Tror alle syntes det var rigtig godt, vi har ihvertfald hørt om det i børnehaven siden, og børnene kalder på Dunkle Doris nogle gange :-)


Bagefter var det tid til mad, spyd med frikadeller og grønsager samt pasta og kødsovs.


Efter maden var der tid til lidt leg inden de fik frugt og kage, og der blev sunget fødselsdagsange og givet gaver.




Det var en helt fantastisk dag med godt vejr og 38 glade børn.

mandag den 15. juli 2013

Månedsudfordring - Ninjago kage

Min gudsøn ønskede sig en Ninjago kage til børnehaven,  så det har været denne måneds udfirdring. Blev meget tilfreds og det gjorde børnene også, de var specielt vilde med den detalje at den blødte da halsen blrv skåret over. Det var ikke lige noget der var med i mine overvejelser,  lavede bare som ønsket at kage var rød og hvid indeni:-)

mandag den 1. juli 2013

Julianes fødselsdag for børnehaven

Juliane har også holdt 4 års fødselsdag for børnehaven her hjemme, en super skøn dag.
Hun havde bestilt en prinsessekage, så det fik hun, men hun måtte selv pynte den lidt. Ud over kage fik vi også pølsehorn,  pizzasnegle, spyd med frikadeller ig grønsager og så frugt.

Augusts fødselsdag i børnehaven

August er blevet 3 år og har holdt fødselsdag i børnehaven.  Her er lidt billeder af hans kage og frugtfad.