Viser opslag med etiketten DIY. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten DIY. Vis alle opslag

tirsdag den 7. januar 2014

DIY papirdiamant

Her efter julepynten blev pakket ned har jeg haft en helt nøgen troldegren hængende. Skulle lige finde ud af hvad der skulle hænges op.
Har lavet nogen af disse papirdiamanter, og ville gerne dele med jer andre.
Det eneste der skal bruges er papir, saks, dobbelt klæbende tape og tråd og evt. perler til ophæng.

Lav to kvadrater.

Fold det til en trekant, som vis på billedet, med vrangsiden udad. Fold ud og gør det den anden vej også.

Lav også folder midt på, begge veje. Denne gang med ret siden udad.

Fold det helt ud igen.

Nu foldes to af hjørnerne ned til et mellemlæggende hjørne.

Det kommer til at se således ud.

Vend den åbne side opad og fold som vist på billedet.

Vend den om og gør det samme på den anden side.

Klip den lille trekant af.

Fold flapperne ud igen.
Åben i bunden.

Fold de yderste spidser ind mellem de to øverste lag.

Vend og gør det samme på den anden side.

Hjørnerene foldes op som vist her. Dette gøres ved alle hjørnerne.

Det hele foldes igen ud.

De små spidser foldes nu indad. og halvdelen er færdig. 
Gentag med det andet papir.
Kom dobbelt klæbende tape på alle de små flapper på den ene halvdel.
Hvis der skal snor i til ophæng skal dette laves inden den samles.
Sammel ved at sætte de små flapper mod hinanden.

Håber det jeg har skrevet er til at forstå, god fornøjelse med foldningen.

tirsdag den 15. oktober 2013

Mere blogtræf.....

Her er lidt billeder af det jeg fik lavet på blogtræffet.
Jeg lovede at komme med et link til DIY og skabelon på papirkuglerne jeg lavede, det kommer her. Håber der er nogen der kan få glæde af det.

onsdag den 2. januar 2013

DIY Papirstjerner

Min kollega viste mig disse fine stjerner, som jeg straks måtte hjem og lave.
Vil rigtig gerne dele opskriften med jer og har her forsøgt at lave en DIY til jer.
Klip 6 kvadrater af noget papir med print på begge sider, størrelsen afhænger af den ønskede størrelse på stjernen.
 Fold på midten til en trekant.
 Fold igen trekanten på midten.
 Vend trekanten med den lange side til siden
 Og den "åbne" side ned mod dig, altså der hvor du har to lag.
Klip 2 slidser parallelt med den lange side, der skal klippes næsten helt igennem.
Det har ikke så stor betydning hvor du klipper, det er fint med øjemål, men ikke for tæt på spidsen/midten.
Fold helt ud igen.
 Fold midten og lim eller klips sammen som vist på billedet.
 Vend og fold den midterste den modsatte vej
 Vend igen og fold den yderste samme vej som midten. HUSK alle 6 skal samles samme vej når der er forskelligt print på hver side.
 Sammel dem 3 og 3, her skal de igen vende samme vej.
Har erfaret at det nogle gange kan være en fordel at vente med at samle midten men samle siderne først som beskrevet lidt længer ned.
 De to halve stjerne sættes sammen, husk igen og vende dem ens.
 Sammel ved pilen hele vejen rundt.
Det er dette der med fordel kan gøres før midten samles.
 Færdig!