Viser opslag med etiketten Mad. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Mad. Vis alle opslag

mandag den 14. april 2014

Køkken aften.

Har brugt aftenen i køkkenet, og fået lavet en masse lækkerier.
Vi skal have påskefrokost på jobbet imorgen, så der er lavet lidt lchf boller og stenalderbrød. Havde også lyst til at lave lidt sødt, så det blev til kokostoppe og snickers.

onsdag den 12. februar 2014

Nu skal der gang i bloggen igen.

Har forsømt bloggen den sidste tid, og det skal være slut nu. 
Her hjemme har vi været ramt af sygdom, men dog ikke så slemt at der ikke har været overskud til at hygge. Så vi har hygget med perler, krea og dyner og film i stuen.


Har lavet denne pung til en kollega, håber den falder i god jord.

Mens jeg har lavet de sidste to punge, har Juliane været efter mig, hun vil også have en pung, så derfor er jeg igang med en til hende nu. Hvilket også har betydet August også vil ha en, så den er jeg også igang med.

Ferien er for mit vedkommende slut nu, så jeg har været ved at lave blomkålspizza og blomkålspælsehorn til nemme madpakker. Elsker at prøve en masse nye LCHF opskrifter.

Har også selv eksperimenteret lidt med LCHF vandbakkelser, men skal arbejde lidt videre med opskriften selvom de var ok. Her er det med hindbærflødeskum i og sukrinmelis over.

fredag den 31. januar 2014

Stilhed, men er her stadig.

Nu har jeg levet af LCHF mad i 3 uger, og synes det er så spændende at prøve en masse nye opskrifter, så meget af min tid bliver brugt i køkkenet. Får lave en masse lækker mad synes jeg, så jeg fortsættet med LCHF.
Her er en broccoliburger.

Og så den gode morgenmad, æg og bacon, her også med laks i.

torsdag den 5. december 2013

Decemberlegen 5: Et kreativt indslag.

Her er lidt blandet billeder af de seneste kreationer,  som jeg ikke har nået at skrive om endnu.
Lidt lækkert til børn og voksne på mit arbejde

Her er hvad der kom ud af en hyggeaften med to veninder. Øvelse gør mester, dette er mit første forsøg med fondant roser.
Har leget lidt med min circut maskine. Skyldte Oles elever kage.

Her er Juliane igang med at være kreativ. Julemanden kom med et kit til at sy sin egen filt taske.

Her lidt billeder af årets bolsjeproduktion. Knap 6 kg blev det til i år.

søndag den 3. november 2013

Wow er blevet kontaktet af Findeopskrifter.dk

Synes det er lidt stort.
Her i denne uge er jeg blevet kontaktet af Findeopskrifter.dk, som skrev sådan her til mig:


Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

Jeg har aldrig hørt om den side før, men synes det var lidt fedt at finde ud af at der faktisk er nogen der kigger med på min blog, ud over mine dejlige trofaste faste læsere, og synes der er noget der er interessant.
Men jeg er nu kommet med så man kan finde mine opskrifter de vej.






lørdag den 21. september 2013

Fødselsdag 2013

Havde fødselsdag igår, men da jeg skulle tidligt op og på kursus,  blev vi enige om at vente til idag med at holde noget.
Så idag har jeg fået sang og gaver på sengen, lækker morgenmad og aftensmad, lækkert.
Har så også haft gang i noget maling, men det må i vente med at  hører mere om til jeg bliver færdig.

mandag den 16. september 2013

Saftkogning

Har fået en fødselsdagsgave lidt på forskud, og den er blevet afprøvet.
Uhmmm har fået noget lækkert saft ud af det.
Har fået nogle blommer af nogle venner og de er nu blevet lavet til 1 1/2 flaske saft.

torsdag den 10. januar 2013

Prøver

Har været igang med at lave en prøve på en Kajkage, som jeg har en bestilling på til min venindes søn. Skal godt nok også ha lavet en Andrea, men nu er størrelsen afprøvet, så tror jeg tager chancen ikke og lave en prøve Andrea.
Her er lige et billede af Kaj, fik desværre ikke taget så mange billeder undervejs.

Min nevø fik fornøjelsen af at få den i fødselsdagsgave, han blev 14 år, så han tænkte sit, da han fik en Kaj :-) Kaj havde dog en gave med i hånden.

Har også været ved at prøve og lave figur knækbrød sammen med Juliane, hun synes det var et hit og glæder sig til at finde dem i madpakken. 


Man skal bare lige huske de ikke skal have så lang tid i ovnen som normalt når det er figurer.


torsdag den 3. januar 2013

Nytår 2012

Rigtig godt nytår allesammen!
Vi har igen i år, som vi nu har gjort nogle år, holdt nytår hjemme sammen med nogle gode venner.
Her er lidt billeder fra aftenen.


 August hjælper med at rydde op efter de sidste forberedelser med desserten.
Ja man skal da lige se dronningen.
 Forretten: Laksetatar, med røget laks, avokado og rødløg.
 Hovedretten: Halve bagte kartofler med ost, oksemørbrad, hvidløgs flutes og blandet salat.
Der bliver skudt lidt af inden desserten.
 Der var lidt diskussion om brillerne, men de endt da med at være tilfredse med at have dem på.
Det er en ting jeg er meget striks med, da jeg har en storebror der mistede det en øje, fordi han blev ramt af en raket, selvom han bare stod i døren og kiggede ud.

 Desserten: Hjemmelavet islagkage.
 Juliane er så stolt over hun har været med til at pynte.
 Juliane mente der skulle farvede stjerner på, så det hyggede hun sig med.
Så er der gang i bordbomberne.
 Og August er vild med champagnepropper:-)

Og Juliane bliver pyntet med indholdet.
Utroligt men de holdt ud til at se det hele kl. 00
 Kransekagen min veninde havde lavet.

onsdag den 12. september 2012

Flødeboller

Nam nam, så har jeg gjort mit første forsøg med at lave flødeboller. Har endnu ikke smagt det færdige resultat, men har smagt tingene hver for sig, og de er gode, så mund ikke de også er det når det hel er sammen :-)
Jeg har lavet Mette Blomsterbergs flødeboller med hindbærskum.
 Bunden er kransekage, her er de klar til at blive overtrukket med chokolade.
Så skal de bare køle af. Chokoladen ville ikke som jeg ville, så helt kønne er de ikke, men pyt øvelse gør mester, så jeg må snart lave dem igen ;-) Har valgt at overtrække nogen af dem med hvid chokolade istedet for mørk, da jeg synes det passer rigtig godt sammen med hindbær.
Nu glæder jeg mig bare til at smage en når de er blevet helt kolde.

torsdag den 26. juli 2012

Sommerferie i billeder.

Her er lidt stemningsbilleder fra sommerferien, som endnu ikke er slut for min familie, her er det nemlig kun mig der ikke har 6 uger :-( Det burde være i ferien der var tid til kreative projekter, men nej her er tiden gået med at ordne en masse praktiske ting i hus og have istedet, og der er desværre heller ikke blevet brugt meget tid i blogland :-( Men det har været en dejlig ferie :-)

Mit første forsøg på at lave hyldeblomst saft
 (først gang jeg har nået at få dem plukket inden de blev til bær ;-))


Legoland



Fårup sommerland.

                                      

                                     




 El museet




Hjælper med at lave boller i karry.