Viser opslag med etiketten Udfordringer. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Udfordringer. Vis alle opslag

søndag den 6. oktober 2013

Må skuffe mig selv igen.

Septembers månedsudfordringer blev desværre kun halvt gennemført. Jeg har fået malet rutschebane,  men gardinet til sengen har jeg ikke fået lavet. Jeg kan nemlig ikke finde ud af om der skal noget tyngde i bunden? Og så kom jeg ikke lige igang. Pludselig var der så noget andet der skulle ordnes, nemlig som jeg har skrevet i mit tidligere indlæg, soklen på huset skulle males.
Det betyder så at jeg nu kan sidde inde ved symaskinen her i oktober måned, mens det regner udenfor, så det er jo ikke så dårligt:-)

onsdag den 4. september 2013

Månedsudfordring september.

Først vil jeg rigtig gerne nævne at sidste måneds udfordring lykkedes, selvom der var mange ting der fristede, men som blev lagt tilbage på hylden igen.

Denne måneds udfordring er at jeg skal have syet et forhæng til ungernes hule under sengen, og så skal den nye rutsjebane males blå, da det er Augustes største ønske.

mandag den 5. august 2013

Månedsudfordring august.

Efter at have investeret som jeg har skrevet i et tidligere inlæg og have holdt en dejlig sommerferie, bliver denne måneds udfordring at det skal være en forbrugs fri måned. Puh det er en svær en, men det skal lykkes!

mandag den 15. juli 2013

Månedsudfordring - Ninjago kage

Min gudsøn ønskede sig en Ninjago kage til børnehaven,  så det har været denne måneds udfirdring. Blev meget tilfreds og det gjorde børnene også, de var specielt vilde med den detalje at den blødte da halsen blrv skåret over. Det var ikke lige noget der var med i mine overvejelser,  lavede bare som ønsket at kage var rød og hvid indeni:-)

tirsdag den 11. juni 2013

Opfølgning på bryllupskagen

Som jeg i mit sidste indlæg har skrevet har jeg lavet endnu en bryllupskage. Grunden til jeg ikke har fået lavet et indlæg om den tidligere er at jeg rigtig gerne vil have et billede på af den. Men men men, vores computer er rigtig træls (er bange for den snart står af) så billederne har bare ligget på kameraret og kom bare ikke lige der fra. Nu er problemet så at jeg hverken kan finde billederne på kameraret eller computeren, efter manden min har været ved at lægge billeder ind :-(

Men men så får i bare en beskrivelse af den nu, og så er jeg blevet lovet et billede af den når bruden får tid til at kigge på det.

Som skrevet var det en større kage, så jeg lavede 5 kager, hvoraf de 4 var på stativ. Har ikke prøvet at lave på stativ før, så det var denne måneds udfordring. Der var kage til 120 personer.
Kagen bestod af valnødemarengs bunde med Passionsfrugtmousse og chokolademousse overtrukket med marcipan og smurt op med hvid chokolade.
Pynten stod de selv for, da det skulle være friske blomster magen til brudebuketten.

Havde lidt problemer med at finde passionsfrugter, så jeg endte med at købe en passionsfrugtsirup, hvilket var et kæmpe hit.

Da jeg skulle lægge kagen sammen lavede jeg huller i bundene med den del af stativet som skulle igennem, inden jeg begyndte at komme noget i. Jeg lagde første bund på og så kom jeg fyld på inden næste bund med hul i kunne kommes ned over stativet.

Marcipanovertrækket lagde jeg på uden stativet i, og stak derefter ud ved hullet så den kunne komme i igen inden chokoladen blev smurt på.
Chokoladen havde fået lidt kakaosmør i, hvilket skulle hjælpe til at den ikke flækker helt vildt når der skæres i kagen.

Fin blev den. Måtte have dem to og to på køl og under transporten og da jeg så skulle skrue dem sammen da jeg skulle stille den på bordet klar til gæsterne kom flækkede chokoladen desværre i det ene lag, så jeg måtte hjem for at hente chokolade til at lappe med. Det gik, men man kunne godt se det når man viste det.

Brudeparret var tilfredse og syntes den smagte fantastisk, så det var rigtig dejligt.

 Her er jeg ved at reparere den flækkede chokolade.

Så er den klar til de kan pynte med friske blomster.


Her er så lige et billede af kagen med blomster og brydepar :-)

tirsdag den 21. maj 2013

Min første bryllupskage.

Jeg har nu lavet min første bryllupskage til en gammel folkeskoleveninde, hvilket var denne måneds udfordring
Der skulle også være et lille strejf af barnedåb på den, så jeg endte med denne kage.


 Så er jeg klar til at komme igang med mudcaken.

Det er første gang jeg ikke har skulle sære en masse sort kage fra. Har bagt den med sølvpapir over, som jeg tog af ½time før den var færdig.

 Formene er foret med plastik og de første bunde er kommet i (dem der skal være øverst når den samles).
 Tobleronecreme.
Fik desværre ikke taget billede ag hindbærmoussen der også kom i.

 Her er alle kager lagt sammen, så nu skal de bare på køl og sætte sig.

 Øverste og nederste kage lag for lag.

 Mit første forsøg med at betrække med marcipan


Her er et billede af at jeg støtter kagen med ballonpinde.



 Så er alle tre lag klar til at blive pyntet.
 Synes selv den blev rigtig flot.
 Et tvist af barnedåb.





onsdag den 10. april 2013

April måneds udfordring...

Som jeg i et tidligere indlæg har skrevet er vi ved at sætte vores gæstetoilet i stand  så håber meget på at jeg kan komme videre med dette projekt, men nu skal murer arbejdet lige ordnes først, det er jo ikke lige mit område ;-)
Har meldt mig til at være en hemmelig penneven, så der skal selvfølgelig laves gaver til min penneven :-)

Der ud over er jeg igang med at samle sponsorgaver ind til at støtte et godt formål, men dette kommer der mere om i et senere indlæg.

tirsdag den 9. april 2013

Som tiden den går.

Der har igen været lidt stille på bloggen, der har været en del at se til.
Vi er gået igang med at sætte vores gæstetoilet i stand, det er på tide at få træk og slip ud af huset :-)

 Børnene vil gerne hjælpe, men puh så kan det tage lang tid.


 Ungerne kom på besøg hos farmor og farfar og så fik vi for alvor revet noget ned.
Nu er det så bare gulvet der skal op inden vi kan komme igen med at bygge det op igen. Det er bare lidt upraktisk, da August lige er stoppet med at bruge ble så derfor har vi lige udskudt gulvet lidt, så han ikke skulle kunne holde sig helt ned til toilette i kælderen. Men nu er han ved at have helt styr på det, så nu skal det gulv snart op.


Det har også været med til at jeg ikke har nået mit mål for marts måned, da det ikke er så smart at male, når der er murestøv over hele huset:-( (og jeg fik det jo selvfølgelig ikke gjort først på måneden inden murstøvet kom)
Senere idag eller imorgen kommer der et indlæg om denne måneds udfordring.

mandag den 4. marts 2013

Månedsudfordring marts

Så skal der sættes mål for den næste måned. Er så glad for at jeg er hoppet med på denne udfordring, får taget mig sammen til at lave noget mere :-)
Denne måned skal jeg have lavet nogle præmier til min give away jeg har kørerne lige nu,
og så skal jeg have malet en kommode til køkkenet.



Opsamling på februars udfordring.

Mine mål for februar blev nået, I får lige lidt billeder af de færdige ting.
 Dette er gaven til min mor. Jeg har været ved at rydde op og der fandt jeg nogle servietter, som hun kom med for lang id siden og spurgte om jeg kunne lave nogle lysestager af, så nu skulle det være. Glemte desværre at tage billede inden de blev pakket ind.

 Den færdige taske.
 Her lige et billede af geværknappen jeg har brugt til at sætte stroppen fast med.


Her er hængepartiet fra januar, nu er det færdigt.

mandag den 11. februar 2013

Fastelavn

Ja jeg har ikke selv været så kreativ med udklædningstøjet som så mange af jer andre, da vi har en meget stor kurv fyldt med rigtig fint tøj vi har arvet, så det var bare at vælge.
Det er godt de har været afsted hele 3 gange, så der kunne prøves noget forskelligt.

  Til fastelavn på vejen


 Juliane klar til at tage i børnehave som fe.

 Så er vi i kirken til gudstjeneste og tøndeslagning. Spiderman og prinsesse fe.



Glemte desværre at få et billede af August inden han tog i dagpleje som turtels/klovn. Han ville være turtels, men lige inden han skulle afsted ville han gerne være klovn, fordi han ville males, derfor turdels med klovnehoved.


Lørdag blev der bagt fastelavnsboller og Juliane har pyntet af flere gange.

Her til sidst kan jeg lige vise mine færdige hylder til køkkenet, som var en af mine månedsudfordringer.

onsdag den 6. februar 2013

Udfordring februar

Øv øv øv, jeg kom til at skuffe mig selv, nåede ikke min januar udfordring. Svigermors symaskine var lånt ud da jeg her i sidste øjeblik ville ha syet mit lagen. Opskrifterne driller mig, da jeg åbenbart, som jeg i et tidligere indlæg skriver, kun kan lave 20 sider ialt, nu ved jeg ikke hvad jeg gør. Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive glad.
Nå men nu til denne måneds udfordring....
Jeg skal have malet hyller til køkkenet, lavet fødselsdagsgave til min mor og så håber jeg at nå at sy mit lagen.
Skulle også gerne blive færdig med den taske jeg er ved at flette.

søndag den 20. januar 2013

Kaj og Andrea kage

Har hele ugen været igang med at lave kage til min venindes søn, som er blevet døbt idag.
Uhh jeg elsker at få udfordringer og min veninde ville rigtig gerne have Kaj og Andrea der skulle sidde op af hindanden. I har nok set min prøve Kaj, men nu kommer den endelige kage.
Har desværre ikke fået billeder af hele processen :-(

 Mudcake klar til at få hindbærmusse imellem.
Jeg har bagt 4 halvkugler i min kugleform og 2 hoveder, som er bagt i en almindelig lille metalskål.
Jeg har lagt kagen sammen i formen beklædt med film.

Første krop er ved at blive smurt op. Har sat de to halvkugler sammen med smørcreme.

 Så er hovedet ved at komme på, sat på med smørcreme.




Brug en pizzaskærer, så er det nemt at lave striberne.

 Kajs øjne har jeg lavet af smuldret kage blandet med lidt smørcreme, presset i miniskåle.

 Mit første forsøg med RKT Rice Krispies Treat.

 Her er Andreas næb og hanekam formet og klar til at blive overtrukket med fondant. Man kan evt. smører op med smørcreme for at gøre overfladen mere jævn.

 Så er der serveret!