Viser opslag med etiketten Ideer. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Ideer. Vis alle opslag

torsdag den 10. januar 2013

Prøver

Har været igang med at lave en prøve på en Kajkage, som jeg har en bestilling på til min venindes søn. Skal godt nok også ha lavet en Andrea, men nu er størrelsen afprøvet, så tror jeg tager chancen ikke og lave en prøve Andrea.
Her er lige et billede af Kaj, fik desværre ikke taget så mange billeder undervejs.

Min nevø fik fornøjelsen af at få den i fødselsdagsgave, han blev 14 år, så han tænkte sit, da han fik en Kaj :-) Kaj havde dog en gave med i hånden.

Har også været ved at prøve og lave figur knækbrød sammen med Juliane, hun synes det var et hit og glæder sig til at finde dem i madpakken. 


Man skal bare lige huske de ikke skal have så lang tid i ovnen som normalt når det er figurer.


lørdag den 5. januar 2013

Udfordringer.

Jeg er blevet inspireret af Eva Maria med bloggen Bücking. Hun har sat sig for at lave månedsudfordringer hver måned, det er da en super idé, så det vil jeg også prøve.

Håber sådan at det kan få mig til at få nogle flere projekter færdige.

Mine udfordringer for januar skal være at jeg skal have lagt mine opskrifter ind på bloggen, syet det lagen jeg har haft stof liggende til i flere måneder.
Tror heller jeg må nøjes med disse to udfordringer til at starte med, så jeg ikke skuffer mig selv ved ikke at nå dem.

Havde også en udfordring til juleferie og jeg fik lavet den og lettet en lille smule på min dårlige samvittighed. Udfordringen var at jeg skulle have lavet fotoalbum for 2010, ja det var godt nok på tide og dejligt at få det gjort,så nu er jeg kun 2 år bagud.

I får lige lidt billeder af det fantastiske album, samt de to jeg har lavet fra Julianes første år og Augusts første år.
Vil rigtig gerne dele disse albums med jer, da jeg synes de er så fine og super smarte.
Vores unger elsker dem, og de er så børnevenlige, da det er tykke sider, der kan tørres af med en våd klud når der er for mange børnefinger på.

 Julianes første år.


 Augusts første år.


 2010 godt nok kun fra juni til december, da det første halve år kun er i Julianes album.


 Synes det er så fedt man kan sætte egne billeder ind som baggrund, så her er brugt en giraf meget tæt på.
Her er det Augusts fod der er baggrund.
 Til sidst lige et billede af samlingen.
 Der er rigtig mange steder man kan lave disse albums, men vi er faldet for et spansk program vi bruger. Det var super smart da vi var et halvt år i New Zeeland, for der kunne vi løbende lave album der nede, så vi ikke sad med det uoverskulige arbejde med de mange billeder da vi kom hjem.

onsdag den 5. december 2012

Bondegårdskage

Jeg har lavet denne bondgårdskage for en af mine kollegaer, til hendes datters fødselsdag i børnehaven.
Er selv blevet ok tilfreds.
 Mudderpolen er lavet af flødeost med chokoladesmag.






søndag den 7. oktober 2012

Så nærmer Halloween sig!

Har nu fået købt et par græskar til at skærer ud her en af dagene.

I får lige nogle billeder til inspiration, det er vores fra sidste år.



torsdag den 14. juni 2012

Tid til lidt aktivitet her på bloggen.

Puh tiden den flyver og siden jeg er begyndt at blogge har jeg brugt rigtig meget tid på at surfe rund og kigge de mange rigtig fine blogs med gode idéer. Derfor har jeg ikke fået lavet helt så meget kreativt.
Den sidste tid har jeg dog lavet lidt er begyndt på en ny taske, da jeg har fået et par bestillinger.
Juliane har haft fødselsdag, det blev fejret med gaver og sang på sengen

 leg med gaverne
Dagen inden var vi i build a bear, hvor Juliane skulle lave sin gave, hun synes det var så fedt, og hun havde nogle dejlige dage.
Der blev også lavet lidt kager. Hun bestilte en ko kage til børnehaven, så jeg måtte jo gøre mit bedste, her er resultatet.
 Fandt en Caroline ko som skabelon.
 Her er den skåret ud og klar til at blive pyntet.
 Jeg klippede de dele ud, som skulle sættes oven på den hvide grundfarve.
Det endelige resultat, og Juliane og børnehaven var så glade for kagen, dejligt!

Resterne af kagen som blev skåret væk blev lavet til pop cakes, hvilket jeg ikke havde prøvet at lave før. Ved ikke helt hvad jeg gjorde galt, men tror måske det var min tålmodighed der ikke var god nok.
Jeg har kigget på denne blog og fuldt de gode råd, men den ville falde af pinden, fik lavet nogle få stykker og prøvede at lave nogen med vafler som pind og så lavede jeg resten i mini cupcake forme istedet. Det var også ok.



torsdag den 10. maj 2012

Børnehave start.

 Her står Juliane klar til sin første dag i børnehaven, det er ingen problem skal jo ha mor med :-)
De første dage i børnehaven gik rigtig fint, men de sidste to dage har hun ikke synes det var sjovt at blive afleveret.
Specielt idag gjorde mit morhjerte rigtig ondt, hun græd hele vejen i bilen og sagde bare " jeg vil hjem, jeg vil hjem" men havde heldigvis god tid, så jeg blev lidt ved hende inden jeg tog afsked. Hun blev lidt ked af det igen, men har hørt det gik hurtigt over efter jeg var kørt.
Når hun kommer hjem fortæller hun heldigvis at det har været en god dag, så det er jo dejligt.
 Lidt leg med lillebror, utroligt at han finder sig i at hun vil bruge ham som dukke og skifte hans ble:-)
 Idag kom hun stolt hjem fra børnehave med denne fine ugle.
Så sød og enkel med en toiletrulle inden i.

fredag den 20. april 2012

Traktorkage.

Blev stillet over for en dejlig udfordring, en traktorkage, eller mere præcist en John Deere. Dette er min første kage, hvor det er selve kagen der er formet, og er selv blevet ret godt tilfreds med resultatet.
 Jeg lavede to chokoladekager.
Skar først ud til førerhus og front og derefter stak jeg hjul ud med to forskellige størrelser glas.
 Her er det sat sammen med smørcreme. Hov kan da også lige fortælle at jeg har hævet den ved hjælp at nogle stykker pap fra en pap kasse, som er blevet formet og fyldt ud med køkkenrulle og til sidst pakket ind i sølvpapir. På samme måde har jeg lavet et fad.
 Her med grøn fondant og hvide vinduer.
 Var så heldig at min søn har en fin model, så jeg kunne få lidt detaljer med. Så her er der sat sort fondant omkring vinduerne og den gule stribe er også med.
 Hvert hjul er lavet med sort og gul fondant, jeg har lavet mønsteret i dækket med små stimler fondant der er sat på til sidst.
 Skorstenen er lavet af en lakridspibe, hvilket jeg så på en anden blog.
Her er den sammen med min model :-)

mandag den 19. marts 2012

Lidt påske idéer.

Så er påskepynten for alvor kommet frem i det lille hus.


Her er lidt ideer til noget der er nemt at lave, og som jeg synes er rigtig sødt.