Viser opslag med etiketten Nytår. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Nytår. Vis alle opslag

onsdag den 1. januar 2014

Decemberlegen 31: Nytårsstæmning

Rigtig godt nytår allesammen!
Fik pludselig lyst til at prøve at lave en kransekage, så tosset som jeg er gik jeg igang med at lave massen kl. 12, hvilket var lidt sent, men jeg nåede det.
Fik hjælp af Juliane og August da der skulle pynts og formes stænger, med nougat i, af resten af massen.


Synes selv den blev ret vellykket, og Juliane gik hele aftenen og glædede sig til at hun kunne få lov at servere den.

Så er vi klar til at hygge med gode venner.
Lige et par billeder af krudtuglerne.



Der var stor begejstring for de mange champagnepropper og knallerter. Nå ja og så også alt krudtet udenfor.

 Vi venter på at der skal skåles og hoppes ind i det nye år.

 Og så var det endelig nu kransekagen skulle bærers ind.

 Juliane lagde sig til at sove på sofaen, men August havde bestemt sig for at han først skulle sove nå vi kørte hjem, så han holdt sig vågen til kl. 02.05.

Sikke en fantastisk aften. Alle børnene legede så godt og der var tid til en masse hygge og snak ved bordet.
Så det har været en rigtig god start på 2014.

Samtidig er det her jo sidste indlæg i decemberlegen. Synes det er har været rigtig hyggeligt at være med, og er godt tilfreds med at jeg har kunne få lavet et indlæg til hver dag, dog med lidt forsinkelser nogle gange, men de kom. Er helt sikkert med an anden gang.

torsdag den 3. januar 2013

Nytår 2012

Rigtig godt nytår allesammen!
Vi har igen i år, som vi nu har gjort nogle år, holdt nytår hjemme sammen med nogle gode venner.
Her er lidt billeder fra aftenen.


 August hjælper med at rydde op efter de sidste forberedelser med desserten.
Ja man skal da lige se dronningen.
 Forretten: Laksetatar, med røget laks, avokado og rødløg.
 Hovedretten: Halve bagte kartofler med ost, oksemørbrad, hvidløgs flutes og blandet salat.
Der bliver skudt lidt af inden desserten.
 Der var lidt diskussion om brillerne, men de endt da med at være tilfredse med at have dem på.
Det er en ting jeg er meget striks med, da jeg har en storebror der mistede det en øje, fordi han blev ramt af en raket, selvom han bare stod i døren og kiggede ud.

 Desserten: Hjemmelavet islagkage.
 Juliane er så stolt over hun har været med til at pynte.
 Juliane mente der skulle farvede stjerner på, så det hyggede hun sig med.
Så er der gang i bordbomberne.
 Og August er vild med champagnepropper:-)

Og Juliane bliver pyntet med indholdet.
Utroligt men de holdt ud til at se det hele kl. 00
 Kransekagen min veninde havde lavet.