Viser opslag med etiketten Halloween. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Halloween. Vis alle opslag

lørdag den 15. november 2014

Mere halloween....

En rigtig hyggelig lørdag med halloween mad blev der også tid til.

Indbagt kranie pizza. 



En hurtig kage.
Krudtuglerne havde besøg og de hyggede sig med at dække bord.

Halloween i det lille hjem 2014

Her hjemme synes vi det er så hyggeligt at pynte op, så en hver lejlighed til det skal udnyttes, så til Halloween blev der også pyntet op.






I børnehaven blev der også holdt halloweenfest, så krudtuglerne blev klædt ud.



Vi fik også afleveret et fint græskar i biografen og fik en popcorn menu, det var ikke dårligt.


Krudtuglerne var også forbi farmor og farfar og sige "slik eller ballade". De var forberedt og klar med dette fad af godter.

Det er så hyggeligt at komme hjem i mørket til synet af dem her.

Har for første gang forsøgt mig med at lave macarons, kønne var de ikke, men de smagte godt. 
Har bestemt mig for at jeg skal lære at lave nogle fine nogen, så må øve mig....

mandag den 20. oktober 2014

Efterårs hygge

Vi har været en tur i skoven og samle ind til lidt efterårs hygge. Juliane og jeg har lave dekorationer til at pynte trappen med.

Og traditionen tro har vi også skåret græskar. Og der blev også til både saltet græskarkerner og græskarsuppe.





Her nydes græskarsuppen i haven, de elsker det.

Så er det tid til at hjælpe de voksne med det første arbejde, inden sengetid, så der er tid til at de voksne kan være kreative.

Mit græskar....

Vi har også været en sidste tur i Djurs sommerland for at se alle græskarene osv, det var en super hyggelig dag selvom det regnede.


Og så lige et billede af vores trappe i mørke.

fredag den 25. oktober 2013

Græskar udskæring

Det er så fint udenfor på vores fortrappe, alle mand har nemlig skåret græskar.

fredag den 18. oktober 2013

Kranium kager

Så har jeg været igang med at lave et par kager, der skulle bruges til halloween fest.
Havde lidt problemer undervejs,  men endte med at blive godt tilfreds.



mandag den 14. oktober 2013

En skøn weekend.

Har virkelig haft en skøn weekend. Jeg har fået lavet lidt halloween pynt.






Vi har været i Djurs sommerland og kigge alt det fine halloween pynt og ungerne fik maling i hoved og hår.

Og så var August og jeg til fdf, hvor vi var på stjerneløb i parken, så det blev til mange turer op og ned af bakken. (billedet er heller ikke blevet så godt, da der var fart på)
 Til sidst lige et billede af frugtskålen der også har fået halloween tema.

torsdag den 1. november 2012

onsdag den 24. oktober 2012

Halloween hygge

Så har vi igen hygget med at skærer græskar, denne gang var det ungerne der var igang.

Jeg har igen prøvet kræfter med popcakes, men det bliver vist aldrig min stærke side, men man kan jo håbe på at øvelse gør mester. Smagen fejler ikke noget :-) De er lavet af banankage og nutella smørcreme overtrukket med candy melts. Det er første gang jeg har brugt candy melts og syntes det var alt for tykt, så jeg fortyndede det med lidt olie, hvilket virkede rigtig fint. Måske skulle jeg ha brugt lidt mere olie, men det turde jeg ikke, når det nu var første forsøg med det.

I får også lige et enkelt billede af en gave med hjemmelavet kort, som min kollega fik i fødselsdagsgave.