Viser opslag med etiketten Traditioner. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Traditioner. Vis alle opslag

torsdag den 3. januar 2013

Nytår 2012

Rigtig godt nytår allesammen!
Vi har igen i år, som vi nu har gjort nogle år, holdt nytår hjemme sammen med nogle gode venner.
Her er lidt billeder fra aftenen.


 August hjælper med at rydde op efter de sidste forberedelser med desserten.
Ja man skal da lige se dronningen.
 Forretten: Laksetatar, med røget laks, avokado og rødløg.
 Hovedretten: Halve bagte kartofler med ost, oksemørbrad, hvidløgs flutes og blandet salat.
Der bliver skudt lidt af inden desserten.
 Der var lidt diskussion om brillerne, men de endt da med at være tilfredse med at have dem på.
Det er en ting jeg er meget striks med, da jeg har en storebror der mistede det en øje, fordi han blev ramt af en raket, selvom han bare stod i døren og kiggede ud.

 Desserten: Hjemmelavet islagkage.
 Juliane er så stolt over hun har været med til at pynte.
 Juliane mente der skulle farvede stjerner på, så det hyggede hun sig med.
Så er der gang i bordbomberne.
 Og August er vild med champagnepropper:-)

Og Juliane bliver pyntet med indholdet.
Utroligt men de holdt ud til at se det hele kl. 00
 Kransekagen min veninde havde lavet.

onsdag den 5. december 2012

Bolsjekogning

Her i huset er det blevet en tradition at der skal laves bolsjer hvert år til jul, der er folk der allerede i november spørger om der kommer bolsjer igen i år.
Så vi har været i fuld gang, men er ikke helt færdige endnu, da vi har været ramt af en del sygdom den sidste tid. Her er lidt billeder, men der kommer flere senere.



 Dameskrå

torsdag den 1. november 2012

onsdag den 24. oktober 2012

Halloween hygge

Så har vi igen hygget med at skærer græskar, denne gang var det ungerne der var igang.

Jeg har igen prøvet kræfter med popcakes, men det bliver vist aldrig min stærke side, men man kan jo håbe på at øvelse gør mester. Smagen fejler ikke noget :-) De er lavet af banankage og nutella smørcreme overtrukket med candy melts. Det er første gang jeg har brugt candy melts og syntes det var alt for tykt, så jeg fortyndede det med lidt olie, hvilket virkede rigtig fint. Måske skulle jeg ha brugt lidt mere olie, men det turde jeg ikke, når det nu var første forsøg med det.

I får også lige et enkelt billede af en gave med hjemmelavet kort, som min kollega fik i fødselsdagsgave.


tirsdag den 23. oktober 2012

Værktøj til græskar udskæring

Fik en kommentar til mit græskar der inspirerede mig til at lave dette indlæg

Mange bruger en almindelig kniv til at skærer græskar, men man kan købe nogle sæt med forskellige redskaber, som gør det meget lettere at lave fine detaljer. Jeg har brugt to forskellige sæt, og så har vi lige købt et nyt idag, som ikke er afprøvet endnu.
Her er lige lidt billeder
Dette er købt i super bedst sidste år
 Dette er købt i imerco sidste år
 Dette er købt i føtex
Håber der er nogen der kan bruge dette til inspiration.

lørdag den 20. oktober 2012

Så er der skåret det første græskar.

Åh jeg elsker traditioner, ved godt at halloween er meget amerikansk, men en hver lejlighed der er til at pynte op, klæde ud og lave noget kreativt skal udnyttes. Både her hjemme og på arbejdet er der skåret græskar, og så skal der da også til at gang i noget klippe klister en af dagene.

Her er dette års græskar, som stå og pynter på trappen.
 Der skal helt sikkert laves flere, det er så hyggeligt.
Her i huset er det ikke kun mig der synes det er hyggeligt, så vi har sidste år forsøgt at starte en tradition på vejen, med at lave en (u)hyggelig vej med masser af græskar, så vi håber der er mange med igen i år(hvor vi også han lavet præmie til den husstand der laver den bedste halloween udsmykning.
Glæder mig til at gå op af vejen og kigge :-)