Viser opslag med etiketten Bryllupskager. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Bryllupskager. Vis alle opslag

mandag den 20. oktober 2014

Godt og blandet siden sidst.

Der er ikke blevet brugt meget tid på bloggen i en lang periode nu, så her er lidt blandet fra den tid der er gået.

Her et pat kager til min venindes piges dåb.


Her en lidt utraditionel bryllupskage til et bryllup med pingvin tema.

Lidt hyggebilleder af krudtuglerne der har lokket mig til at lave ansigtsmaling.


Lidt billeder fra årets 2. Stafet for livet, denne gang i Rønde, hvor vi deltog sammen med Kolind FDF. Et fantastisk arrangement.


Juliane og August deltog også i børnestafetten.

Og så har det jo været den 19. september, hvor det er International tal som en pirat dag, så alle i familien var lidt pirat den dag, nogen mere end andre.

Her til sidst et billede af en kage til en dreng der ble 2 år.

fredag den 19. juli 2013

Bryllupskage - Have med drivhus

Så er der igen blevet lavet en bryllupskage.
Denne gang skulle det være en have med et drivhus, et par der sad ved et bord med en flaske vin og en pak cigaretter. I haven skulle der være hvide og lyserøde blomster. Fik lov til at de kunne side på kanten istedet for ved et bord, så de kunne laves lidt større.
Det er første gang jeg har lavet mennesker (bortset fra en klovn). Der er da nogle ting der helt sikkert godt kunne være bedre, men det bliver de måske næste gang.

Har desværre haft problemer med at fondanten sveder:-(

tirsdag den 11. juni 2013

Opfølgning på bryllupskagen

Som jeg i mit sidste indlæg har skrevet har jeg lavet endnu en bryllupskage. Grunden til jeg ikke har fået lavet et indlæg om den tidligere er at jeg rigtig gerne vil have et billede på af den. Men men men, vores computer er rigtig træls (er bange for den snart står af) så billederne har bare ligget på kameraret og kom bare ikke lige der fra. Nu er problemet så at jeg hverken kan finde billederne på kameraret eller computeren, efter manden min har været ved at lægge billeder ind :-(

Men men så får i bare en beskrivelse af den nu, og så er jeg blevet lovet et billede af den når bruden får tid til at kigge på det.

Som skrevet var det en større kage, så jeg lavede 5 kager, hvoraf de 4 var på stativ. Har ikke prøvet at lave på stativ før, så det var denne måneds udfordring. Der var kage til 120 personer.
Kagen bestod af valnødemarengs bunde med Passionsfrugtmousse og chokolademousse overtrukket med marcipan og smurt op med hvid chokolade.
Pynten stod de selv for, da det skulle være friske blomster magen til brudebuketten.

Havde lidt problemer med at finde passionsfrugter, så jeg endte med at købe en passionsfrugtsirup, hvilket var et kæmpe hit.

Da jeg skulle lægge kagen sammen lavede jeg huller i bundene med den del af stativet som skulle igennem, inden jeg begyndte at komme noget i. Jeg lagde første bund på og så kom jeg fyld på inden næste bund med hul i kunne kommes ned over stativet.

Marcipanovertrækket lagde jeg på uden stativet i, og stak derefter ud ved hullet så den kunne komme i igen inden chokoladen blev smurt på.
Chokoladen havde fået lidt kakaosmør i, hvilket skulle hjælpe til at den ikke flækker helt vildt når der skæres i kagen.

Fin blev den. Måtte have dem to og to på køl og under transporten og da jeg så skulle skrue dem sammen da jeg skulle stille den på bordet klar til gæsterne kom flækkede chokoladen desværre i det ene lag, så jeg måtte hjem for at hente chokolade til at lappe med. Det gik, men man kunne godt se det når man viste det.

Brudeparret var tilfredse og syntes den smagte fantastisk, så det var rigtig dejligt.

 Her er jeg ved at reparere den flækkede chokolade.

Så er den klar til de kan pynte med friske blomster.


Her er så lige et billede af kagen med blomster og brydepar :-)

mandag den 27. maj 2013

Projekt bryllupskage er igang igen.

Er i aften gået igang med endnu en bryllupskage, denne gang en del større. Men det skal i nok få af se mere af senere.


tirsdag den 21. maj 2013

Min første bryllupskage.

Jeg har nu lavet min første bryllupskage til en gammel folkeskoleveninde, hvilket var denne måneds udfordring
Der skulle også være et lille strejf af barnedåb på den, så jeg endte med denne kage.


 Så er jeg klar til at komme igang med mudcaken.

Det er første gang jeg ikke har skulle sære en masse sort kage fra. Har bagt den med sølvpapir over, som jeg tog af ½time før den var færdig.

 Formene er foret med plastik og de første bunde er kommet i (dem der skal være øverst når den samles).
 Tobleronecreme.
Fik desværre ikke taget billede ag hindbærmoussen der også kom i.

 Her er alle kager lagt sammen, så nu skal de bare på køl og sætte sig.

 Øverste og nederste kage lag for lag.

 Mit første forsøg med at betrække med marcipan


Her er et billede af at jeg støtter kagen med ballonpinde.



 Så er alle tre lag klar til at blive pyntet.
 Synes selv den blev rigtig flot.
 Et tvist af barnedåb.