Denne gang er mit bidrag til vi genbruger legen en lille pung og et armbånd lavet af tebreve.
Viser opslag med etiketten Vi genbruger. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Vi genbruger. Vis alle opslag
søndag den 14. juli 2013
mandag den 8. juli 2013
Vi genbruger#1
Lige et hurtigt indlæg af en lille kortholder lavet af en mælkekarton. Mangler bare at finde ud af hvordan jeg skal lave lukningen, nogen der har en idé?
Etiketter:
genbrug,
Vi genbruger
lørdag den 6. juli 2013
Vi genbruger
Jeg er hoppet lidt med på Christinas leg med genbrug, så her får i lige det jeg tit laver af genbrug.
Det er lidt noget andet end det jeg har set de andre der er med i legen har lavet, jeg har nemlig lavet træstammer af de kage rester jeg har fra jeg har lavet fødselsdagskager.
400 g
kage (gerne en rest chokoladekage, sandkage, drømmekage eller muffins)
125 g Marcipan
175 g Mørk chokolade
2 spsk. Hindbærmarmelade
2 tsk. Romessens
Det er lidt noget andet end det jeg har set de andre der er med i legen har lavet, jeg har nemlig lavet træstammer af de kage rester jeg har fra jeg har lavet fødselsdagskager.
Træstammer
125 g Marcipan
175 g Mørk chokolade
2 spsk. Hindbærmarmelade
2 tsk. Romessens
Pynt
Marcipan
Mørk chokolade
Sådan gør du:
1. Smulder kagen i en skål og bland med marcipan, smeltet chokolade og hindbærmarmelade.
2. Rør det sammen til en fast masse og smag til med romessens.
3. Sæt massen i køleskabet til den er fast.
4. Tril pølser i ønsket tykkelse og pak den ind i marcipan.
5. Skær pølserne til små træstammer og dyp enderne i smeltet chokolade
Marcipan
Mørk chokolade
Sådan gør du:
1. Smulder kagen i en skål og bland med marcipan, smeltet chokolade og hindbærmarmelade.
2. Rør det sammen til en fast masse og smag til med romessens.
3. Sæt massen i køleskabet til den er fast.
4. Tril pølser i ønsket tykkelse og pak den ind i marcipan.
5. Skær pølserne til små træstammer og dyp enderne i smeltet chokolade
Etiketter:
genbrug,
kage,
Kager,
Opskrifter,
Vi genbruger
Abonner på:
Opslag (Atom)

