Viser opslag med etiketten Vi genbruger. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Vi genbruger. Vis alle opslag

søndag den 14. juli 2013

Vi genbruger #2

Denne gang er mit bidrag til vi genbruger legen en lille pung og et armbånd lavet af tebreve.

mandag den 8. juli 2013

Vi genbruger#1

Lige et hurtigt indlæg af en lille kortholder lavet af en mælkekarton. Mangler bare at finde ud af hvordan jeg skal lave lukningen, nogen der har en idé?

lørdag den 6. juli 2013

Vi genbruger

Jeg er hoppet lidt med på Christinas leg med genbrug, så her får i lige det jeg tit laver af genbrug.
Det er lidt noget andet end det jeg har set de andre der er med i legen har lavet, jeg har nemlig lavet træstammer af de kage rester jeg har fra jeg har lavet fødselsdagskager.




Træstammer
400 g kage (gerne en rest chokoladekage, sandkage, drømmekage eller muffins)
125 g Marcipan
175 g Mørk chokolade
2 spsk. Hindbærmarmelade
2 tsk. Romessens
Pynt
Marcipan
Mørk chokolade

Sådan gør du:
1. Smulder kagen i en skål og bland med marcipan, smeltet chokolade og hindbærmarmelade.
2. Rør det sammen til en fast masse og smag til med romessens.
3. Sæt massen i køleskabet til den er fast.
4. Tril pølser i ønsket tykkelse og pak den ind i marcipan.
5. Skær pølserne til små træstammer og dyp enderne i smeltet chokolade