Viser opslag med etiketten Julen 2013. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Julen 2013. Vis alle opslag

mandag den 30. december 2013

Decemberlegen 29: Mine julegaver.

I min familie er det sådan at man ikke får gaver når man har fået børn, så jeg får ikke så mange julegaver.
Men dem jeg fik er jeg vildt glad for!
Fik det jeg allermest ønskede mig, nemlig et råkostjern til min Kenwod køkkenmaskine, jubii nu skal der laves gode salater osv. Der ud over fik jeg en dejlig varm fleece trøje. Ungerne havde lavet gaver i børnehaven,  en fin kop med tegnede mennesker på og et lille "fuglehus". De havde også købt små praktiske gaver, nemlig deodoranter og et dekorations sæt til kager (nok mest til når krudtuglerne skal være med).

torsdag den 26. december 2013

Decemberlegen 25: Familiehygge.

1. juledag blev tilbragt i nattøj. Vi hyggede os med at lege med julegaverne, spille spil, bygge værktøjskasse og samle rigtig meget lego.




 Frokosten blev på gulvet, da der var fyldt med lego på spisebordet:-)


August fandt ærmebrættet frem, så han kunne prøve sit nye strygejern, der skulle stryges strømper.

August sammen med alle sine gaver.

Juliane og alle sine gaver.

Decemberlegen 24: Juleaften.

Så blev det endelig juleaften. Vi havde i år besluttet at jule gaverne fra os skulle gives om morgenen, så de kunne bruges i løbet af dagen. De lå under vores lille juletræ da de stod op. Jeg havde forventet de ville have travlt med at skulle pakke op, men det havde de slet ikke. Kravet inden de måtte pakkes op var først morgenmad og tøj på, dette kunne tage lannng tid. De ville så også lige i karbad først, selvom jeg sagde det godt kunne vente til senere på dagen, men nej det ville de. Lige modsat af hvad jeg havde forvente, når der var gaver der ventede.





I gaverne gemte der sig 2 Nintendo dsi, som var Augusts allerstørste ønske (han har næsten slidt den side op i BR reklamen) De var begge meget glade og gik straks igang med at spille.

Da der var blevet spillet lidt tog vi en pause med en tur i Randers regnskov. Der var rigtig mange mennesker, da der var fri entre. Men vi har været der mange gange, så vi gik hen til de ting vi gerne ville se og så betød det ikke så meget. Det der betød noget var at vi fik brugt en god time mere af ventetiden til den store aften.

I år holdt vi jul hos Oles søster, sammen med hele hans familie, hvilket vil sige 18 personer. Det betyder mange gaver, der ikke kunne være under træet.

Kom til at vise Juliane et billede af en fin frisure med et hjerte, så det måtte vi jo prøve om vi kunne lave. 

Der ventes på de voksne bliver færdige med at spise så vi kan komme til at danse og få gaver.

Her er også en frækkert der venter i spænding

Det årlige familiebillede foran juletræet, ja det gemmers sig bagved ;-) 

 Var så heldige at få lov til at høre gladejul spillet så flot.

 Nu er det lige ved at være nu der er pakker:-)

 Vi prøvede på at dele lidt gaver ud af gangen, så man kunne følge lidt med i udpakningen, men det kan godt være svært med de små størrelser.

 En meget glad pige, har fået et af sine ønsker opfyldt.

 August på sit grønne "skateboard" (ja det siger han altså det er) Med sit værktøjs bælte, med rigtigt værktøj. Han var så glad at det var lige før han ville sove med det.

.Der blev også pakket meget lego ud.

mandag den 23. december 2013

Decemberlegen 23: Juleforberedelser.

Der er masser af tid til forberedelser og hygge her, da vi allesammen har haft ferie fra i fredags.
Vi har ikke så meget der skal forberedes ud over gaverne, da vi ikke skal være hjemme imorgen, men det kan i hører mere om imorgen.
Jeg har brugt nogle aftner på at pakke gaver ind, og i lørdags kørte vi rundt til mine 3 søskende og min far og mor, for at aflevere pakker, da vi ikke skal være sammen med dem i år.
Idag har vi haft ungerne med ude for at købe gaver til hinanden og os, det var rigtig hyggeligt, og de var ret gode til at finde på noget at give, så nu må vi se om det falder i god jord imorgen.

Efter de sidste gaver var klaret overraskede vi ungerne med en tur i Randers Legeland, da vi havde nogle fribilletter, der skal bruges i 2013, s det var sidste chance.

Krudtuglerne synes det var rigtig sjovt og vi fik alle på forhånd forbrændt lidt af julemaden imorgen ;-) Med alt den hoppen og løbben op af rutsjebanen osv. Det er godt med lidt aktiviteter til at fylde ventetiden ud med, og så var der dejligt meget plads i legeland idag.

Efter aftensmaden har vi hygget med at spille vendespil, inden det var tid til at hoppe i seng o se det næstsidste afsnit af "Nissebanden på Grønland". Ja det er det vi har set i år, de andre julekalendere har ikke rigtig fanget dem, så det er godt vi har en på dvd.
Vi arbejder på at de skal lære at tabe, for det er de godt nok ikke ret gode til:-( Så der skal bare spilles en helt masse.

Kan I allesammen have en rigtig glædelig jul imorgen, hvis ikke jeg når at skrive igen inden.

Adventspakkelegen 4.

4. Søndag i advent betyde at jeg skulle pakke mine sidste to pakker fra adventspakkelegen op.

Den første pakke her kommer fra hende her.

I pakken gemte sig disse fine huse til ophæng og lysestager. Tusind tak for den fine gave.

Den anden pakke kom fra hende her.
Og her er hvad der gemte sig inden i. En dejlig strikket hue, til når vinteren forhåbentlig snart kommer.

Hmmm er ikke så vil med at se mig selv med hue, og det er uanset hvilken en, men det er nødvendigt når det er koldt.
Her er så lige den sidste gave fra manden min, så nu skal jeg i køkkenet med krudtuglerne.

Håber alle havde en dejlig 4. søndag i advent.

tirsdag den 17. december 2013

Decemberlegen 16: Julegaveønsker

Har faktisk en del ønsker, men I kan få et lille udpluk.
Friluftsbukser
Hoptimister


Råkostjern til min Kenwood køkkenmaskine.
7 cm. Underlag

Teva sandaler
Der ud over ønsker jeg mig f.eks.
- løbe/træningstøj
- løbesko
- tøj
- kageting


søndag den 15. december 2013

Adventspakkelegen 3. Søndag i afvent.

Er jo stadig så heldig at jeg må få to gaver på sådan en dejlig søndag...

Idag har jeg fået denne fra Betina bag denne blog.


I pakken gemte sig denne fine bog, hvor man kan skrive lidt af hvert op omkring julen. Det bliver vist først til næste år jeg tager den i brug, men det er en super god idé. Tusind tak Betina...!

Her er den anden pakke jeg valgte idag, den kommer fra Lisbeth med bloggen her.

I pakken gemte sige en masse lækkerier.
- En lille toilettaske/kosmetikpung.
- Ørestikker med knapper.
- Fine klistermærker
- Skønt mønstret papir
- Masking tape
- En blyant
Tusind tak Lisbeth, lige noget jeg kan bruge:-)

torsdag den 12. december 2013

Decemberlegen 12: Julepynt

Ja julepynt skal der til....
Her i huset har vi en del julepynt, både hjemmelavet og købt.
Vi har en del håndmalede porcelæn ting, som jeg har skrevet om i et tidligere indlæg. Så har vi lidt gammelt julepynt fra da vi selv var børn, noget min morfar har lavet, alt det vores børn har lavet og en del trip trap nisser + lidt mere :-)

Juliane har selv hængt deres pynt fra børnehaven op.

Lige en af de håndmalede.

Dem her har jeg lavet engang for meget lang tid siden.

Her er August nissen.

Og Juliane nissen.

Og til sidst en lille gipsfigur Juliane har lavet i dagplejen.