Viser opslag med etiketten ungerne. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten ungerne. Vis alle opslag

tirsdag den 28. oktober 2014

En helt fantastisk weekend.

Endnu en weekend, hvor der var sat en hel dag af til at være kreativ. Har hjulpet Janni med at lave blomster til en kage hun skal lave til sin farmor. Det var ren hygge hele lørdag.

Søndag bød på familiehygge, med BUSKgudstjeneste, en tur rundt i Ebeltoft samt en gang bowling og bøf til at slutte dagen af med.

mandag den 20. oktober 2014

Godt og blandet siden sidst.

Der er ikke blevet brugt meget tid på bloggen i en lang periode nu, så her er lidt blandet fra den tid der er gået.

Her et pat kager til min venindes piges dåb.


Her en lidt utraditionel bryllupskage til et bryllup med pingvin tema.

Lidt hyggebilleder af krudtuglerne der har lokket mig til at lave ansigtsmaling.


Lidt billeder fra årets 2. Stafet for livet, denne gang i Rønde, hvor vi deltog sammen med Kolind FDF. Et fantastisk arrangement.


Juliane og August deltog også i børnestafetten.

Og så har det jo været den 19. september, hvor det er International tal som en pirat dag, så alle i familien var lidt pirat den dag, nogen mere end andre.

Her til sidst et billede af en kage til en dreng der ble 2 år.

onsdag den 2. juli 2014

Mysteriet fødselsdag for børnehaven.

Børnene ønskede sig en fødselsdag med Ramasjang Mysteriet som tema, så det fik de.
det første der skulle til var en invitation til børnehaven. I invitationen stod der at fødselsdags slikket var blevet stjålet, så vi skulle have hjælp til at få det tilbage igen.

Vi lavede et forbryderalbum, hvor man kunne se alle skurkene.



Der blev lavet plakater hvor alle skurke var efterlyst, med et lille signalement.
Vi er så heldige at vi har en globus magen til den Kristian har, og børnene kunne kende den, så de var nysgerrige. I globussen gemte sig saftevand og lakridspiber til alle.


 Der var 5 poster, hvor man ved hver post skulle udelukke en skurk. Inden start fik hvert hold et agentkit med forstørrelsesglas, målebånd, agentbog, forbryderalbum og agent id kort, hvor de skulle lave fingeraftryk på.

 Her er det grønt slim der gemmer på et spor. Sporet er en nøgle og når det var fundet fik de et billede af alle skurkene, hvor de fik oplysninger om hvordan deres nøgler ser ud. En af dem har ikke en nøgle der ligner den i slimet.

 Her er der fundet et forspor i jorden, som skal måles med det udleverede målebånd. Alle skurke havde givet os et sko aftryk, hvor af det ene var mindre end de andre.

Den 3. post skulle de se hvilken ting der ikke kunne have fanget tasken med slik.'
4. post var usynlig skrift som fortalte at de skulle finde ballon nummer. (1) da den gemte et spor.
5. post var en sugekop pistol, hvor de skulle vælte dåser, og fik derefter et spor, vatpind med ørevoks.

Efter at have været ved alle poster var der kun en der ikke var blevet udelukket, så hun var skurken. Vi kaldte på hende og hun kom med slikket. Til at starte med var alle lidt bange, men da vi viskede til August at det bare var farmor løb han og de andre fulgte efter.
Tror alle syntes det var rigtig godt, vi har ihvertfald hørt om det i børnehaven siden, og børnene kalder på Dunkle Doris nogle gange :-)


Bagefter var det tid til mad, spyd med frikadeller og grønsager samt pasta og kødsovs.


Efter maden var der tid til lidt leg inden de fik frugt og kage, og der blev sunget fødselsdagsange og givet gaver.




Det var en helt fantastisk dag med godt vejr og 38 glade børn.

Børnene har haft fødselsdag.

Vi har holdt fælles fødselsdag for ungerne. En dag med dejligt vejr og en masse hygge. Familien var samlet i telt i haven, der blev spillet konge spil og leget med vand.

Masser af gaver

Mad og 
Kage. Her er Juliane igang med at hjælpe med at pyntekagerne.

August hjalp også med sine piratkager,




August skulle lige prøve det nye beskyttelses udstyr.

Dagen efter festen var det så Julianes rigtige fødselsdag, så der var sang og gaver på sengen.

Der var også en lille gave til lillebror.

Med alt det lego der var i pakkerne er det bare om at komme i gang.

Så blev det Augusts tur til at have fødselsdag med sang og gaver på sengen.


Det er skønt at der kun er 13 dagen mellem deres fødselsdage, så det kan holdes sammen.

onsdag den 12. marts 2014

Fastelavn 2014

Det bliver ikke til så meget her på bloggen desværre, skal simpelthen til at tage mig sammen.
Men her får i lige lidt billeder fra de tre fasrelavns dage, hviljet vil sige 3 forskellige krostumer.



tirsdag den 18. februar 2014

Så er der lavet punge til krudtuglerne.

Har brugt noget af ferien på lidt afslapning med curling og papirfletning. 
Har fået laver punge til krudtuglerne 

og et par stykker til nogle kollegaer.

Der ud over er ferien også blevet brugt på at komme videre med vores toilet, så nu venter vi på at det er tørt til næste skridt.

onsdag den 12. februar 2014

Nu skal der gang i bloggen igen.

Har forsømt bloggen den sidste tid, og det skal være slut nu. 
Her hjemme har vi været ramt af sygdom, men dog ikke så slemt at der ikke har været overskud til at hygge. Så vi har hygget med perler, krea og dyner og film i stuen.


Har lavet denne pung til en kollega, håber den falder i god jord.

Mens jeg har lavet de sidste to punge, har Juliane været efter mig, hun vil også have en pung, så derfor er jeg igang med en til hende nu. Hvilket også har betydet August også vil ha en, så den er jeg også igang med.

Ferien er for mit vedkommende slut nu, så jeg har været ved at lave blomkålspizza og blomkålspælsehorn til nemme madpakker. Elsker at prøve en masse nye LCHF opskrifter.

Har også selv eksperimenteret lidt med LCHF vandbakkelser, men skal arbejde lidt videre med opskriften selvom de var ok. Her er det med hindbærflødeskum i og sukrinmelis over.