Viser opslag med etiketten gaver. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten gaver. Vis alle opslag

søndag den 15. december 2013

Adventspakkelegen 3. Søndag i afvent.

Er jo stadig så heldig at jeg må få to gaver på sådan en dejlig søndag...

Idag har jeg fået denne fra Betina bag denne blog.


I pakken gemte sig denne fine bog, hvor man kan skrive lidt af hvert op omkring julen. Det bliver vist først til næste år jeg tager den i brug, men det er en super god idé. Tusind tak Betina...!

Her er den anden pakke jeg valgte idag, den kommer fra Lisbeth med bloggen her.

I pakken gemte sige en masse lækkerier.
- En lille toilettaske/kosmetikpung.
- Ørestikker med knapper.
- Fine klistermærker
- Skønt mønstret papir
- Masking tape
- En blyant
Tusind tak Lisbeth, lige noget jeg kan bruge:-)

søndag den 8. december 2013

Decemberlegen 8: 2. Søndag i advent.

Søndag betyder advent, og advent betyder gaver :-)
Idag måtte jeg åbne to gaver fra adventspakkelegen.

Den eller de første var disse pakker som kommer fra Pia med bloggen her.


I pakkerne gemte sig: En plade chokolade, julete og en perlevæv. Hvilket jo alt sammen lige er opskriften på en hygge dag, glæder mig til den dag der lige bliver tid til det.
Tusind tak for gaven Pia!

Den anden pakke jeg valgte idag, var denne her fra Helena med denne blog.

I pakken gemte sig et fint perlearmbånd, ørestikker (som desværre er gået i stykker i posten:-() og så et fint kort med en af hendes fantastisk flotte tegninger!
Tusind tak for gaven Helena!

Denne uges adventspakke fra manden min var denne lækre bog, som jeg glæder mig helt vildt til at lave noget fra.

Idag har vi også været med et hold venner nede i byen og kører i julesporvogn, hvilket altså er en hestetrukket vogn der kører rund i byen. Ungerne synes det er fantastisk.


fredag den 29. november 2013

Idéer til hjemmelavede julegaver

Vi bruger mange penge i julen, men hvem siger man skal købe dyrer julegaver, hvorfor ikke lave nogen selv...
Helena med bloggen madebyme har lavet et super fint indlæg, hvilket også har givet mig idéen til dette indlæg.
Jeg har fundet lidt idéer og billeder frem.

Her er det fine fyrfads stager, vinglas med servietter på. Der er sat et lille bånd om stilken og kanten er dyppet i blå pyntesand. (undskyld kunne ikke lige finde et billede uden indpakning.)

Papirkugler til ophæng. DIY kan finders her.

Flettede tasker og armbånd. DIY kan findes her.
Hvis du har lyst til at se flere af mine tasker kig her og her.

Denne urtepotteskjuler, papirkurv eller hvad man nu vil bruge den til, er lavet som taskerne, men af en gammel voksdug.




Hjemmelavede bolsjer.


Gummisløjd. Her er det en lille kuvertpung lavet af traktorslange. Man kan lave rigtig mange fine ting, og så er det jo rigtig billigt, det er bare om at komme ud og høre nogle steder om de har gamle slanger de vil af med.

Håber der er nogen der kan bruge nogle af idéerne.

søndag den 26. maj 2013

En lille gave.

Min søde svigermor kom idag med en lille gave hun havde købt på deres ferie i kbh.
Det var denne lille heart shape crimper.
Den laver de fineste små hjerter.

tirsdag den 21. maj 2013

Min første bryllupskage.

Jeg har nu lavet min første bryllupskage til en gammel folkeskoleveninde, hvilket var denne måneds udfordring
Der skulle også være et lille strejf af barnedåb på den, så jeg endte med denne kage.


 Så er jeg klar til at komme igang med mudcaken.

Det er første gang jeg ikke har skulle sære en masse sort kage fra. Har bagt den med sølvpapir over, som jeg tog af ½time før den var færdig.

 Formene er foret med plastik og de første bunde er kommet i (dem der skal være øverst når den samles).
 Tobleronecreme.
Fik desværre ikke taget billede ag hindbærmoussen der også kom i.

 Her er alle kager lagt sammen, så nu skal de bare på køl og sætte sig.

 Øverste og nederste kage lag for lag.

 Mit første forsøg med at betrække med marcipan


Her er et billede af at jeg støtter kagen med ballonpinde.



 Så er alle tre lag klar til at blive pyntet.
 Synes selv den blev rigtig flot.
 Et tvist af barnedåb.





torsdag den 16. maj 2013

Konfirmation - Badmintonkage

Jeg har lavet kage til min nevøs konfirmation, han havde bestilt en badmintonkage, så det lavede jeg.


Som jeg har skrevet i et tidligere indlæg, så giver jeg ikke bare en kuvert med penge i konfirmationsgave, så her får i lige et billede af den gave jeg lavede.

Har syet 1 kronerne fast med ståltråd.

mandag den 13. maj 2013

Mors dags gaven

Det er skønt at ens unger lige ved hvad man står og mangler. Min gamle tight rygsæk er gået i stykker, og jeg har manglet den meget, så jeg fik denne skønne blå rygsæk og en fin lille hoptimist. Tak skal i ha unger!

lørdag den 4. maj 2013

Indsamling af sponsorgaver.

Jeg har tidligere nævnt noget om at jeg er ved at samler sponsorgaver ind til et godt formål.
Formålet er at vi på mit arbejde har et hold til stafet for livet her i juni. Vi samler gaver ind til et lotteri, hvor vi samler ind til kræftens bekæmpelse. Vi er allerede langt men vil super gerne have flere sponsorgaver, så hvis der er nogen der vil støtte en god sag så tager vi gerne imod jeres skønne sager....
Jeg er selv igang med at lave nogle hjemmelavede præmier, der skal være med i lotteriet.

Håber I kan læse vores brochure selvom billederne ikke er så gode.









Konfirmationsgave.

Var til min nevøs konfirmation i søndags, og han ønskede sig penge. Men jeg giver ikke bare en kuvert med penge, så jeg lavede en kransekage.

tirsdag den 12. marts 2013

Hemmelig penneven

Jeg har meldt mig til at være med i en fantastisk leg, hvor man skal lave en gave til en hemmelig penneven og så får man en tilbage igen. Synes det er så dejligt at lave noget til andre og så er det jo også super hyggeligta når posten kommer forbi med noget til en selv :-) Kig forbi Karina med bloggen kreafreak og tilmeld dig, hvis du også har lyst til at være med til at lege.


onsdag den 6. marts 2013

Pyntekugler i papir.

Har været hjemme med en syg dreng igår og idag, så havde håbet der blev lidt tid til at være kreativ, men det er det ikke blevet tid til. Har da fået ordnet lidt andet, så der her til aften var god tid til at sidde i sofaen foran fjernsynet og nørkle med lidt papir.
Aftenen er blevet brugt på at lave disse fine papirkugler, som jeg er blevet inspireret til her.
Christina har henvist til denne DIY, som jeg også har brugt.

Jeg skal bruge dem til gave på søndag, så skal nok have lavet lidt flere, så der også er nogen der kan pynte her hjemme.

mandag den 4. marts 2013

Den sidste uges tid.

Har fået syet lidt forskelligt den sidste ugestid ud over mine udfordringer.
Har lavet nogle tubetørklæder, man kan jo ikke få for mange tørklæder :-)

 Her er 3 tørklæder til mig selv. (faldt over stoffet i Rema 1000)
 Juliane mente også hun skulle have et tørklæde og fandt noget stof i bunken hun kunne li.
Og så lige et flettet armbånd.

Ungerne har synes det var rigtig sjovt at lave disse sommerfugle med fødderne. Så var der også lige en gave mere til mormor.


Synes også det var ved at være lang tid siden jeg havde lavet kage, så det skulle der også lige være tid til. Juliane ville meget gerne være med til at pynte.
 Lyse bunde med chokoladecreme og jordbærmusse.




Så er vi klar til at tage på eftermiddagskaffe besøg.