Viser opslag med etiketten genbrug. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten genbrug. Vis alle opslag

tirsdag den 18. februar 2014

Så er der lavet punge til krudtuglerne.

Har brugt noget af ferien på lidt afslapning med curling og papirfletning. 
Har fået laver punge til krudtuglerne 

og et par stykker til nogle kollegaer.

Der ud over er ferien også blevet brugt på at komme videre med vores toilet, så nu venter vi på at det er tørt til næste skridt.

fredag den 29. november 2013

Idéer til hjemmelavede julegaver

Vi bruger mange penge i julen, men hvem siger man skal købe dyrer julegaver, hvorfor ikke lave nogen selv...
Helena med bloggen madebyme har lavet et super fint indlæg, hvilket også har givet mig idéen til dette indlæg.
Jeg har fundet lidt idéer og billeder frem.

Her er det fine fyrfads stager, vinglas med servietter på. Der er sat et lille bånd om stilken og kanten er dyppet i blå pyntesand. (undskyld kunne ikke lige finde et billede uden indpakning.)

Papirkugler til ophæng. DIY kan finders her.

Flettede tasker og armbånd. DIY kan findes her.
Hvis du har lyst til at se flere af mine tasker kig her og her.

Denne urtepotteskjuler, papirkurv eller hvad man nu vil bruge den til, er lavet som taskerne, men af en gammel voksdug.




Hjemmelavede bolsjer.


Gummisløjd. Her er det en lille kuvertpung lavet af traktorslange. Man kan lave rigtig mange fine ting, og så er det jo rigtig billigt, det er bare om at komme ud og høre nogle steder om de har gamle slanger de vil af med.

Håber der er nogen der kan bruge nogle af idéerne.

tirsdag den 15. oktober 2013

Mere blogtræf.....

Her er lidt billeder af det jeg fik lavet på blogtræffet.
Jeg lovede at komme med et link til DIY og skabelon på papirkuglerne jeg lavede, det kommer her. Håber der er nogen der kan få glæde af det.

mandag den 5. august 2013

Sommeren 2013

Nu er en dejlig ferie slut og hverdagen er igang igen. De 4 uger er gået så hurtigt, og så har vi ikke engang nået det vi gerne ville her hjemme.
Nå men her er lige lidt feriebilleder.





søndag den 14. juli 2013

Vi genbruger #2

Denne gang er mit bidrag til vi genbruger legen en lille pung og et armbånd lavet af tebreve.

mandag den 8. juli 2013

Vi genbruger#1

Lige et hurtigt indlæg af en lille kortholder lavet af en mælkekarton. Mangler bare at finde ud af hvordan jeg skal lave lukningen, nogen der har en idé?

lørdag den 6. juli 2013

Vi genbruger

Jeg er hoppet lidt med på Christinas leg med genbrug, så her får i lige det jeg tit laver af genbrug.
Det er lidt noget andet end det jeg har set de andre der er med i legen har lavet, jeg har nemlig lavet træstammer af de kage rester jeg har fra jeg har lavet fødselsdagskager.




Træstammer
400 g kage (gerne en rest chokoladekage, sandkage, drømmekage eller muffins)
125 g Marcipan
175 g Mørk chokolade
2 spsk. Hindbærmarmelade
2 tsk. Romessens
Pynt
Marcipan
Mørk chokolade

Sådan gør du:
1. Smulder kagen i en skål og bland med marcipan, smeltet chokolade og hindbærmarmelade.
2. Rør det sammen til en fast masse og smag til med romessens.
3. Sæt massen i køleskabet til den er fast.
4. Tril pølser i ønsket tykkelse og pak den ind i marcipan.
5. Skær pølserne til små træstammer og dyp enderne i smeltet chokolade

mandag den 4. marts 2013

Den sidste uges tid.

Har fået syet lidt forskelligt den sidste ugestid ud over mine udfordringer.
Har lavet nogle tubetørklæder, man kan jo ikke få for mange tørklæder :-)

 Her er 3 tørklæder til mig selv. (faldt over stoffet i Rema 1000)
 Juliane mente også hun skulle have et tørklæde og fandt noget stof i bunken hun kunne li.
Og så lige et flettet armbånd.

Ungerne har synes det var rigtig sjovt at lave disse sommerfugle med fødderne. Så var der også lige en gave mere til mormor.


Synes også det var ved at være lang tid siden jeg havde lavet kage, så det skulle der også lige være tid til. Juliane ville meget gerne være med til at pynte.
 Lyse bunde med chokoladecreme og jordbærmusse.




Så er vi klar til at tage på eftermiddagskaffe besøg.


Opsamling på februars udfordring.

Mine mål for februar blev nået, I får lige lidt billeder af de færdige ting.
 Dette er gaven til min mor. Jeg har været ved at rydde op og der fandt jeg nogle servietter, som hun kom med for lang id siden og spurgte om jeg kunne lave nogle lysestager af, så nu skulle det være. Glemte desværre at tage billede inden de blev pakket ind.

 Den færdige taske.
 Her lige et billede af geværknappen jeg har brugt til at sætte stroppen fast med.


Her er hængepartiet fra januar, nu er det færdigt.

onsdag den 6. februar 2013

Udfordring februar

Øv øv øv, jeg kom til at skuffe mig selv, nåede ikke min januar udfordring. Svigermors symaskine var lånt ud da jeg her i sidste øjeblik ville ha syet mit lagen. Opskrifterne driller mig, da jeg åbenbart, som jeg i et tidligere indlæg skriver, kun kan lave 20 sider ialt, nu ved jeg ikke hvad jeg gør. Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive glad.
Nå men nu til denne måneds udfordring....
Jeg skal have malet hyller til køkkenet, lavet fødselsdagsgave til min mor og så håber jeg at nå at sy mit lagen.
Skulle også gerne blive færdig med den taske jeg er ved at flette.

torsdag den 9. august 2012

Som tiden den flyver og der sker en helt masse.
Der her ikke været så meget tid til at blogge som jeg gerne ville, da jeg bruger meget tid på at kigge efter og søge jobs, da jeg her fra 1. august var færdig med det vikariat jeg har været i og nu er arbejdsløs :-(

Her hen over sommeren har jeg haft gang i et projekt med at shine nogle meget gamle børne møbler op vi har arvet. Egentlig er jeg stadig ikke helt færdig, da min datter har valgt at en af stolene skal være gul. Jeg har nu malet den 3½ gang, men kan se den skal have en 5. gang og jeg er så træt af den jeg er gået i stå.

Men her er et billede før og under processen, så må I få et billede år jeg bliver helt færdig.
Her er de slebet ned og bordpladen er taget af, da der skal en ny til.

Juliane vil så gerne hjælpe så hun maler bordpladen far har lavet :-)

 Endelig en dag med meget sol, så vi er rykket i haven for at male det sidste og lakere.
(Troede som sagt det var det sidste vi skulle male, men dum som jeg er har jeg valgt den stol der er mest besværlig at male til at være gul.)

 Alt blev taget ud af legehuset og der blev støvsuget så de nye møbler kunne flytte ind.

Frokostpause efter hårdt arbejde :-)

torsdag den 12. april 2012

Første pung af kaffepose rester færdig.

Så blev der igen tid til at sidde med lidt taske produktion, og jeg har i aften fået laven en lille pung færdig :-)
Det her er blevet til.....

denne færdige pung :-) Så nu mangler den sidste lille pung bare at blive færdig.

fredag den 16. marts 2012

Hjemme med syg dreng.

August har været syg og jeg har været her hjemme. Heldigvis har han været i ok humør det meste af tiden, men han har også slappet godt af på sofaen :-)

Det er ikke så tit man ser vores lille krudtugle ligge stille på sofaen.

At være her hjemme har givet mig lidt ekstra tid til at være kreativ, Så endnu en taske er blevet færdig, lavet af kaffeposer.
Og resterne er ved at blive til to små punge:-)

Der er også blevet tid til at få de første tegn på påske ind i huser, og Juliane har malet en fin påskehare, som hun har valgt en plads til i stuen.