Viser opslag med etiketten Barnedåb. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Barnedåb. Vis alle opslag

mandag den 20. oktober 2014

Godt og blandet siden sidst.

Der er ikke blevet brugt meget tid på bloggen i en lang periode nu, så her er lidt blandet fra den tid der er gået.

Her et pat kager til min venindes piges dåb.


Her en lidt utraditionel bryllupskage til et bryllup med pingvin tema.

Lidt hyggebilleder af krudtuglerne der har lokket mig til at lave ansigtsmaling.


Lidt billeder fra årets 2. Stafet for livet, denne gang i Rønde, hvor vi deltog sammen med Kolind FDF. Et fantastisk arrangement.


Juliane og August deltog også i børnestafetten.

Og så har det jo været den 19. september, hvor det er International tal som en pirat dag, så alle i familien var lidt pirat den dag, nogen mere end andre.

Her til sidst et billede af en kage til en dreng der ble 2 år.

fredag den 13. juni 2014

Dåbskager til Tobias

Så er der kommet lidt gang i kage produktionen igen.
Har lavet dåbskager til et hold venners søn. Farverne skulle matche båndet på kjolen, og så fik jeg lidt ønsker til, hvordan to af kagerne skulle se ud og den sidste havde jeg frie hænder til at gøre med hvad jeg ville.
1. kage er en mazarinkage med rabarbermousse.

2. kage er en giftkage med nutellasmørcreme.


3. kage er en chokoladekage med hindbærmousse.

De blev rigtig glade og der blev spist op:-)
 

tirsdag den 21. maj 2013

Min første bryllupskage.

Jeg har nu lavet min første bryllupskage til en gammel folkeskoleveninde, hvilket var denne måneds udfordring
Der skulle også være et lille strejf af barnedåb på den, så jeg endte med denne kage.


 Så er jeg klar til at komme igang med mudcaken.

Det er første gang jeg ikke har skulle sære en masse sort kage fra. Har bagt den med sølvpapir over, som jeg tog af ½time før den var færdig.

 Formene er foret med plastik og de første bunde er kommet i (dem der skal være øverst når den samles).
 Tobleronecreme.
Fik desværre ikke taget billede ag hindbærmoussen der også kom i.

 Her er alle kager lagt sammen, så nu skal de bare på køl og sætte sig.

 Øverste og nederste kage lag for lag.

 Mit første forsøg med at betrække med marcipan


Her er et billede af at jeg støtter kagen med ballonpinde.



 Så er alle tre lag klar til at blive pyntet.
 Synes selv den blev rigtig flot.
 Et tvist af barnedåb.





søndag den 20. januar 2013

Kaj og Andrea kage

Har hele ugen været igang med at lave kage til min venindes søn, som er blevet døbt idag.
Uhh jeg elsker at få udfordringer og min veninde ville rigtig gerne have Kaj og Andrea der skulle sidde op af hindanden. I har nok set min prøve Kaj, men nu kommer den endelige kage.
Har desværre ikke fået billeder af hele processen :-(

 Mudcake klar til at få hindbærmusse imellem.
Jeg har bagt 4 halvkugler i min kugleform og 2 hoveder, som er bagt i en almindelig lille metalskål.
Jeg har lagt kagen sammen i formen beklædt med film.

Første krop er ved at blive smurt op. Har sat de to halvkugler sammen med smørcreme.

 Så er hovedet ved at komme på, sat på med smørcreme.




Brug en pizzaskærer, så er det nemt at lave striberne.

 Kajs øjne har jeg lavet af smuldret kage blandet med lidt smørcreme, presset i miniskåle.

 Mit første forsøg med RKT Rice Krispies Treat.

 Her er Andreas næb og hanekam formet og klar til at blive overtrukket med fondant. Man kan evt. smører op med smørcreme for at gøre overfladen mere jævn.

 Så er der serveret!

søndag den 12. august 2012

Barnedåbskager

Mit største projekt end til nu. Havde nogle venner der gerne ville have mig til at lave 3 kager til deres datters barnedåb, og det kunne jeg da ikke sige nej til. Man siger da ikke nej når der endelig er en anledning til at lave fine kager.
Jeg ville så gerne lave en babyrumpe, men der ud over udfordrede de mig med en sut, som voldte mig lidt problemer, men mere om det senere.

Jeg startede med at lave pynten der kunne laves på forhånd ugen op til. Eller det vil sige jeg startede med at farve en stor klump fondant orange og en grøn, da det var det der var temaet der skulle gå igen.
Lavet med denne form

Her har jeg brugt denne form
Der ud over havde jeg jo lavet en prøve babyrumpe, hvor jeg havde gemt fødderne.

Fredag bagte jeg så alle kagerne

Her har jeg brugt denne form

Hindbærsnitte bunde.

Lyse lagkagebunde.

Chokoladekage.

Endnu en chokoladekage.
Så kom vi til lørdag og kagerne skulle lægges sammen og pyntes.
Da fadren er en rigtig kage elsker skulle der lidt forskelligt til.

Første kage chokoladekage med hindbærmousse og tobleronecreme.



 Tobleronecremen gemmer sig i rumpen, som er lavet af halvdelen af min kugle på 15 cm.



2. Kage var lyse bunde med ruttebilskum og jordbærmousse.



Disse er lavet med denne form


3. Kage var så udfordringen. Den bestod af 3 kager, en Chokoladekage, som var den anden halvdel af kuglen plus lidt ekstra så jeg kunne få formen frem, fyldt med tobleronecreme. En hindbærsnitte, som skulle stå op (ikke nemt, da marmeladen løber ud :-( ) og en lysere chokoladekage med smørcremefyld.

 Øv den knækkede :-)


Var ved at gå ud af mit gode skind, da den bare ikke ville blive pæn, men til sidst måtte jeg bare sige jeg ikke kunne gøre mere og så gå i seng. Jeg gemte glasuren så der var noget at lappe med søndag.

 Den endte med at blive så fin, da det jo var meget nemmere at komme glasur på dagen efter hvor det var lidt stivere. Men der var desværre ikke meget marmelade i toppen, men fin udenpå blev den.

Alle resterne som jeg ikke kunne bruge igen skulle da også bruges, så Juliane fik lov til at være lidt med og hun elsker det, men der ryger også lidt i munden af og til ;-)

Alle opskrifter kommer ind under opskrift menuen når der lige bliver tid til det.