Viser opslag med etiketten kage. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten kage. Vis alle opslag

fredag den 13. juni 2014

Dåbskager til Tobias

Så er der kommet lidt gang i kage produktionen igen.
Har lavet dåbskager til et hold venners søn. Farverne skulle matche båndet på kjolen, og så fik jeg lidt ønsker til, hvordan to af kagerne skulle se ud og den sidste havde jeg frie hænder til at gøre med hvad jeg ville.
1. kage er en mazarinkage med rabarbermousse.

2. kage er en giftkage med nutellasmørcreme.


3. kage er en chokoladekage med hindbærmousse.

De blev rigtig glade og der blev spist op:-)
 

fredag den 31. januar 2014

Kage gruppe.

Har sidste weekend været på FDFlejr, hvor jeg samme  med en veninde havde en kagegruppe. Vi havde 3 drenge og 14 piger en hel lørdag,  hvor de skulle lære at pynte kager.
De fik lavet nogle fine kager.

fredag den 18. oktober 2013

Kranium kager

Så har jeg været igang med at lave et par kager, der skulle bruges til halloween fest.
Havde lidt problemer undervejs,  men endte med at blive godt tilfreds.



torsdag den 19. september 2013

International tal som en pirat dag 2013

Den 19. September er International tal som en pirat dag.  Det er en dag der bliver gjort lidt ud af her hjemme hos os, da Ole synes det er fantastisk at kunne klæde sig ud. Så her er lidt billeder fra dagen.
Jeg har desværre bare været på kursus hele dagen, så jeg har ikke kunne være med, og har derfor heller ikke haft mulighed for at gøre noget ud af at det er vores bryllupsdag.

fredag den 19. juli 2013

Bryllupskage - Have med drivhus

Så er der igen blevet lavet en bryllupskage.
Denne gang skulle det være en have med et drivhus, et par der sad ved et bord med en flaske vin og en pak cigaretter. I haven skulle der være hvide og lyserøde blomster. Fik lov til at de kunne side på kanten istedet for ved et bord, så de kunne laves lidt større.
Det er første gang jeg har lavet mennesker (bortset fra en klovn). Der er da nogle ting der helt sikkert godt kunne være bedre, men det bliver de måske næste gang.

Har desværre haft problemer med at fondanten sveder:-(

mandag den 15. juli 2013

Månedsudfordring - Ninjago kage

Min gudsøn ønskede sig en Ninjago kage til børnehaven,  så det har været denne måneds udfirdring. Blev meget tilfreds og det gjorde børnene også, de var specielt vilde med den detalje at den blødte da halsen blrv skåret over. Det var ikke lige noget der var med i mine overvejelser,  lavede bare som ønsket at kage var rød og hvid indeni:-)

lørdag den 6. juli 2013

Vi genbruger

Jeg er hoppet lidt med på Christinas leg med genbrug, så her får i lige det jeg tit laver af genbrug.
Det er lidt noget andet end det jeg har set de andre der er med i legen har lavet, jeg har nemlig lavet træstammer af de kage rester jeg har fra jeg har lavet fødselsdagskager.




Træstammer
400 g kage (gerne en rest chokoladekage, sandkage, drømmekage eller muffins)
125 g Marcipan
175 g Mørk chokolade
2 spsk. Hindbærmarmelade
2 tsk. Romessens
Pynt
Marcipan
Mørk chokolade

Sådan gør du:
1. Smulder kagen i en skål og bland med marcipan, smeltet chokolade og hindbærmarmelade.
2. Rør det sammen til en fast masse og smag til med romessens.
3. Sæt massen i køleskabet til den er fast.
4. Tril pølser i ønsket tykkelse og pak den ind i marcipan.
5. Skær pølserne til små træstammer og dyp enderne i smeltet chokolade

mandag den 1. juli 2013

Murerkage

Her er en kage jeg har lavet for en knægt der er ved at uddanne sig til murer. Han syntes hans praktikplads skulle have en kage fordi han havde fået lov til at være der.


Den indeholder to lysebunde og en mud cakebund.Mellem dem er der jordbærmousse og kokoscreme (se opskriften her under).
Den er smurt op med Nutellasmørcreme (se opskriften her under) og kanten er lavet af marcipan. Resten af pynten er fondant.

Kokoscreme:

2 blade husblas (smeltes)
limesaft
3past. æggehvider
85 g. sukker
2 dl. fløde
85 g. kokos

1. Husblassen udblødes i vand.
2. Hviderne piskes mens sukkeret tilsættes lidt af gangen.
3. Pisk fløden stiv.
4. Smelt husblassen i micro med ca. 3 spsk. limesaft.
5. Bland hvider, fløde og kokos sammen og kom til sidst husblassen i.
6. Stilles på køl og stivner på ca. et par timer.


Nutella smørcreme:

1/3 Blødt smør
1/3 Nutella
1/3 Flormelis

Det hele blandes sammen til en ensartet masse.

Det er super godt at smører en kage op med og så smager det skønt.

Julianes fødselsdag for børnehaven

Juliane har også holdt 4 års fødselsdag for børnehaven her hjemme, en super skøn dag.
Hun havde bestilt en prinsessekage, så det fik hun, men hun måtte selv pynte den lidt. Ud over kage fik vi også pølsehorn,  pizzasnegle, spyd med frikadeller ig grønsager og så frugt.

Augusts fødselsdag i børnehaven

August er blevet 3 år og har holdt fødselsdag i børnehaven.  Her er lidt billeder af hans kage og frugtfad.

Tablet kage

Får ikke lavet alt det på bloggen jeg gerne ville, da vores computer er rigtig ustabil for tiden. Synes det her fra mobilen er lidt træls, da jeg ikke kan komme mere end et billede på og heller ikke selv kan bestemme hvor billedet sidder, er det bare mig der ikke kan finde ud af det, eller er det sådan?

Men her får I lige en tablet kage jeg havde lavet til en drengefødselsdag idag.

tirsdag den 18. juni 2013

Postmand Per

Er så ked af at jeg ikke har så meget tid til at blogge fortiden,  der er ellers masser at blogge om.
En af de ting der har været er at vi har holdt fælles fødselsdag for Juliane og August,  en super hyggelig dag med en masse gæster til havefest. De havde bestilt en Postmand Per kage, så det fik de:-)

tirsdag den 21. maj 2013

Min første bryllupskage.

Jeg har nu lavet min første bryllupskage til en gammel folkeskoleveninde, hvilket var denne måneds udfordring
Der skulle også være et lille strejf af barnedåb på den, så jeg endte med denne kage.


 Så er jeg klar til at komme igang med mudcaken.

Det er første gang jeg ikke har skulle sære en masse sort kage fra. Har bagt den med sølvpapir over, som jeg tog af ½time før den var færdig.

 Formene er foret med plastik og de første bunde er kommet i (dem der skal være øverst når den samles).
 Tobleronecreme.
Fik desværre ikke taget billede ag hindbærmoussen der også kom i.

 Her er alle kager lagt sammen, så nu skal de bare på køl og sætte sig.

 Øverste og nederste kage lag for lag.

 Mit første forsøg med at betrække med marcipan


Her er et billede af at jeg støtter kagen med ballonpinde.



 Så er alle tre lag klar til at blive pyntet.
 Synes selv den blev rigtig flot.
 Et tvist af barnedåb.