Viser opslag med etiketten Fødselsdag. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Fødselsdag. Vis alle opslag

onsdag den 2. juli 2014

Mysteriet fødselsdag for børnehaven.

Børnene ønskede sig en fødselsdag med Ramasjang Mysteriet som tema, så det fik de.
det første der skulle til var en invitation til børnehaven. I invitationen stod der at fødselsdags slikket var blevet stjålet, så vi skulle have hjælp til at få det tilbage igen.

Vi lavede et forbryderalbum, hvor man kunne se alle skurkene.



Der blev lavet plakater hvor alle skurke var efterlyst, med et lille signalement.
Vi er så heldige at vi har en globus magen til den Kristian har, og børnene kunne kende den, så de var nysgerrige. I globussen gemte sig saftevand og lakridspiber til alle.


 Der var 5 poster, hvor man ved hver post skulle udelukke en skurk. Inden start fik hvert hold et agentkit med forstørrelsesglas, målebånd, agentbog, forbryderalbum og agent id kort, hvor de skulle lave fingeraftryk på.

 Her er det grønt slim der gemmer på et spor. Sporet er en nøgle og når det var fundet fik de et billede af alle skurkene, hvor de fik oplysninger om hvordan deres nøgler ser ud. En af dem har ikke en nøgle der ligner den i slimet.

 Her er der fundet et forspor i jorden, som skal måles med det udleverede målebånd. Alle skurke havde givet os et sko aftryk, hvor af det ene var mindre end de andre.

Den 3. post skulle de se hvilken ting der ikke kunne have fanget tasken med slik.'
4. post var usynlig skrift som fortalte at de skulle finde ballon nummer. (1) da den gemte et spor.
5. post var en sugekop pistol, hvor de skulle vælte dåser, og fik derefter et spor, vatpind med ørevoks.

Efter at have været ved alle poster var der kun en der ikke var blevet udelukket, så hun var skurken. Vi kaldte på hende og hun kom med slikket. Til at starte med var alle lidt bange, men da vi viskede til August at det bare var farmor løb han og de andre fulgte efter.
Tror alle syntes det var rigtig godt, vi har ihvertfald hørt om det i børnehaven siden, og børnene kalder på Dunkle Doris nogle gange :-)


Bagefter var det tid til mad, spyd med frikadeller og grønsager samt pasta og kødsovs.


Efter maden var der tid til lidt leg inden de fik frugt og kage, og der blev sunget fødselsdagsange og givet gaver.




Det var en helt fantastisk dag med godt vejr og 38 glade børn.

Børnene har haft fødselsdag.

Vi har holdt fælles fødselsdag for ungerne. En dag med dejligt vejr og en masse hygge. Familien var samlet i telt i haven, der blev spillet konge spil og leget med vand.

Masser af gaver

Mad og 
Kage. Her er Juliane igang med at hjælpe med at pyntekagerne.

August hjalp også med sine piratkager,




August skulle lige prøve det nye beskyttelses udstyr.

Dagen efter festen var det så Julianes rigtige fødselsdag, så der var sang og gaver på sengen.

Der var også en lille gave til lillebror.

Med alt det lego der var i pakkerne er det bare om at komme i gang.

Så blev det Augusts tur til at have fødselsdag med sang og gaver på sengen.


Det er skønt at der kun er 13 dagen mellem deres fødselsdage, så det kan holdes sammen.

lørdag den 28. september 2013

Fødselsdag på arbejdet.

Børnene og kollegaerne på arbejde skulle ikke snydes for lidt lækkert, selvom jeg ikke var på skolen på min fødselsdag.  Her er lidt billeder af en frugt frø til børnene og kage til kollegaerne, børnene var ligeså begejstret for frugt på den her måde som de ville være for kage.
Fik også en fantastisk gave af dem som I kan se, en kagebog og et tørklæde.


søndag den 11. august 2013

Mit nye legetøj

Så blev der tid til at afprøve mit nye legetøj.
Var meget spændt på hvor svær den vsr at bruge, da jeg har set flere der sktiver st de msngler et kursus i den. Synes egentlig det var meget simpelt,  men der er da plads til forbefringer, så jeg må bsre øve mig.
Kagen var til svigermors fødselsdag idag.



mandag den 1. juli 2013

Julianes fødselsdag for børnehaven

Juliane har også holdt 4 års fødselsdag for børnehaven her hjemme, en super skøn dag.
Hun havde bestilt en prinsessekage, så det fik hun, men hun måtte selv pynte den lidt. Ud over kage fik vi også pølsehorn,  pizzasnegle, spyd med frikadeller ig grønsager og så frugt.

Augusts fødselsdag i børnehaven

August er blevet 3 år og har holdt fødselsdag i børnehaven.  Her er lidt billeder af hans kage og frugtfad.

tirsdag den 18. juni 2013

Postmand Per

Er så ked af at jeg ikke har så meget tid til at blogge fortiden,  der er ellers masser at blogge om.
En af de ting der har været er at vi har holdt fælles fødselsdag for Juliane og August,  en super hyggelig dag med en masse gæster til havefest. De havde bestilt en Postmand Per kage, så det fik de:-)

onsdag den 24. oktober 2012

Halloween hygge

Så har vi igen hygget med at skærer græskar, denne gang var det ungerne der var igang.

Jeg har igen prøvet kræfter med popcakes, men det bliver vist aldrig min stærke side, men man kan jo håbe på at øvelse gør mester. Smagen fejler ikke noget :-) De er lavet af banankage og nutella smørcreme overtrukket med candy melts. Det er første gang jeg har brugt candy melts og syntes det var alt for tykt, så jeg fortyndede det med lidt olie, hvilket virkede rigtig fint. Måske skulle jeg ha brugt lidt mere olie, men det turde jeg ikke, når det nu var første forsøg med det.

I får også lige et enkelt billede af en gave med hjemmelavet kort, som min kollega fik i fødselsdagsgave.


torsdag den 27. september 2012

Min første collage her på bloggen.

Ih hvor er det dejligt at jeg nu har fundet ud af hvordan jeg laver collager.... Her er lidt billeder fra den sidste tid her hjemme.

Mit første forsøg med macarons, ikke helt vellykkede men jeg skal da bare prøve igen :-)
Mine dejlige unger, der er så glade for at de kunne få lidt maling på kinderne og så har de opdaget at grydesvape også kan bruges til at bygge tårn.
Den orange buket fik jeg på vores bryllupsdag og liljerne fik jeg til min fødselsdag af min veninde.

onsdag den 11. juli 2012

Mere fødselsdag.

Da ungerne har fødselsdag med kun 13 dages mellemrum har vi holdt en fælles fødselsdag. Det var meningen at vi skulle være i telt i haven, men da vi ikke blev så mange som håbet og vejret ikke var med os klemte vi os sammen i vores lille hus.
Det blev til en hyggelig dag med gave udpakning

afprøvning af gaverne
 og kage

Det helt store hit her hjemme er som i nok kan regne ud cirkus, så det skulle selvfølgelig være sådan en kage. Det tog sin tid at lave, men den blev så fin og det var hyggeligt at lave, fik hjælp af en veninde så vi hyggede med at lave figurer en aften (har fundet inspiration til figurerne forskellige steder på nettet). Det er en chokoladekage med jordbær mousse og toblerone creme i mellem, det var lækkert.
Da der kun blev taget af teltet kunne jeg tage teltet af og trylle kagen om til en ny cirkuskage der kunne komme med i gæstedagplejen dagen efter, så gjorde den lykke igen:-)

Nogle dage efter fik vi samlet den stor fælles gave de fik og den er til stor glæde.