tirsdag den 21. maj 2013

Min første bryllupskage.

Jeg har nu lavet min første bryllupskage til en gammel folkeskoleveninde, hvilket var denne måneds udfordring
Der skulle også være et lille strejf af barnedåb på den, så jeg endte med denne kage.


 Så er jeg klar til at komme igang med mudcaken.

Det er første gang jeg ikke har skulle sære en masse sort kage fra. Har bagt den med sølvpapir over, som jeg tog af ½time før den var færdig.

 Formene er foret med plastik og de første bunde er kommet i (dem der skal være øverst når den samles).
 Tobleronecreme.
Fik desværre ikke taget billede ag hindbærmoussen der også kom i.

 Her er alle kager lagt sammen, så nu skal de bare på køl og sætte sig.

 Øverste og nederste kage lag for lag.

 Mit første forsøg med at betrække med marcipan


Her er et billede af at jeg støtter kagen med ballonpinde.



 Så er alle tre lag klar til at blive pyntet.
 Synes selv den blev rigtig flot.
 Et tvist af barnedåb.





3 kommentarer:

  1. Rigtig flot kage! Og sidder da og bliver helt sulten :)

    SvarSlet
  2. super flot første bryllupskage :) sådan en har jeg endu til gode at prøve og lave - det kræver jo lige nogle gifter sig ;)

    SvarSlet
  3. Tak skal i ha. Ja Sandra det er rigtigt det kræver et bryllup:-)

    SvarSlet