søndag den 12. august 2012

Barnedåbskager

Mit største projekt end til nu. Havde nogle venner der gerne ville have mig til at lave 3 kager til deres datters barnedåb, og det kunne jeg da ikke sige nej til. Man siger da ikke nej når der endelig er en anledning til at lave fine kager.
Jeg ville så gerne lave en babyrumpe, men der ud over udfordrede de mig med en sut, som voldte mig lidt problemer, men mere om det senere.

Jeg startede med at lave pynten der kunne laves på forhånd ugen op til. Eller det vil sige jeg startede med at farve en stor klump fondant orange og en grøn, da det var det der var temaet der skulle gå igen.
Lavet med denne form

Her har jeg brugt denne form
Der ud over havde jeg jo lavet en prøve babyrumpe, hvor jeg havde gemt fødderne.

Fredag bagte jeg så alle kagerne

Her har jeg brugt denne form

Hindbærsnitte bunde.

Lyse lagkagebunde.

Chokoladekage.

Endnu en chokoladekage.
Så kom vi til lørdag og kagerne skulle lægges sammen og pyntes.
Da fadren er en rigtig kage elsker skulle der lidt forskelligt til.

Første kage chokoladekage med hindbærmousse og tobleronecreme.



 Tobleronecremen gemmer sig i rumpen, som er lavet af halvdelen af min kugle på 15 cm.



2. Kage var lyse bunde med ruttebilskum og jordbærmousse.



Disse er lavet med denne form


3. Kage var så udfordringen. Den bestod af 3 kager, en Chokoladekage, som var den anden halvdel af kuglen plus lidt ekstra så jeg kunne få formen frem, fyldt med tobleronecreme. En hindbærsnitte, som skulle stå op (ikke nemt, da marmeladen løber ud :-( ) og en lysere chokoladekage med smørcremefyld.

 Øv den knækkede :-)


Var ved at gå ud af mit gode skind, da den bare ikke ville blive pæn, men til sidst måtte jeg bare sige jeg ikke kunne gøre mere og så gå i seng. Jeg gemte glasuren så der var noget at lappe med søndag.

 Den endte med at blive så fin, da det jo var meget nemmere at komme glasur på dagen efter hvor det var lidt stivere. Men der var desværre ikke meget marmelade i toppen, men fin udenpå blev den.

Alle resterne som jeg ikke kunne bruge igen skulle da også bruges, så Juliane fik lov til at være lidt med og hun elsker det, men der ryger også lidt i munden af og til ;-)

Alle opskrifter kommer ind under opskrift menuen når der lige bliver tid til det.

2 kommentarer:

  1. For Søren da Anja! Du er jo vildt dygtig - jeg er SÅ imponeret. Altså uanset hvor meget jeg øvede mig har jeg svært ved at forestille mig at mine kager kunne ende med at se sådan ud.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  2. Tusind tak Christina. Øvelse gør mester, så du kan da helt sikkert også lære det. Jeg startede først på at lave kager for ca. 1½ år siden hvor jeg tog på et cupcake kursus, siden har jeg været på et kursus i borter og blomster (med tyller). Jeg bruger egentlig ikke så meget fra kurserne ud over at jeg på kurserne har prøvet en masse forskellige materialer og former, som giver inspiration. Ja og så har jeg jo købt en masse forme og så er det egentlig ret nemt at få noget fint ud af det, når bare man har tiden og tålmodigheden til det :-)

    SvarSlet