torsdag den 9. august 2012

Kage lavet af en dejlig dreng på mit arbejde.

Et godt stykke tid inden sommerferien skulle den klasse jeg tidligere har haft på arbejdet lave kage, den ene af drengene ville rigtig gerne lave en brandbil, da han er vild med brandbiler. Men det er som om den er svær at flette ind under emnet pindsvin ;-)
Jeg lovede ham at vi i sommerferien kunne lave en brandbil, da jeg viste jeg skulle have ham helt alene en hel uge. Det er en rigtig kreativ dreng der har nogle rigtig gode idéer, og man kan være helt sikker på, at der er en plan når man går igang.
Når jeg spurgte ham hvilke farver han skulle bruge, for at kunne være forberedt sagde han "rød, gul stige, sorte hjul og blå blink" Når jeg spurgte videre ind til, hvordan den skulle se ud svarede han, mens han fortalte med hænderne " sådan, sådan og sådan" Hmmm tænkte jeg.... det får jeg ikke meget ud af, så jeg viste ikke helt hvad han forventede af formen.
Nå ja men hver dag når jeg mødte ham sagde han "Anja, brandbilkage, ferie"
Mandagen efter jeg havde holdt ferie og mødte ind til den gladeste dreng der bare siger "Anja bandbilkage idag?" men jeg måtte skuffe ham og sige nej først torsdag, så han måtte vente lidt endnu.
Nå det blev en lang forklaring, men ih hvor jeg synes det var så dejligt at sådan en lille ting kunne gøre en dreng så glad :-) Skylder vel egentlig lige at sige jeg arbejder på en specialskole og denne dreng er autist.

Nå dagen kom og vi fik bagt en kage i franskbrødform, samt en i en springform ved siden af, viste jo ikke helt, hvad hans planer var.
Han brugt dog kun franskbrødformen, men man kunne aldrig vide med ham om han ville skære små stykker og "klister" på som førehus eller sådan noget.
Jeg hjalp ham kun med at farve den hjemmelavede MMF (som vi lavede dagen før) og rulle ud så han kunne skærer de stykker han skulle bruge.

Her er resultatet:


 Synes det er så imponerende at en dreng, der er meget i sin egen verden og ikke registrere omgivelserne, kan være så dygtig til at få mange fine detaljer med. Til hverdag er det meget karton han bygger i, hvor f.eks. motorhjælme kan åbnes og vupti der nede ligger så motoren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar