fredag den 16. november 2012

Bilkage

Da jeg idag havde sidste arbejdsdag i den klasse jeg har været i, så skulle de have en kage. Det skulle selvfølgelig være en bilkage, som jeg havde lovet efter de gav mig formen i fødselsdagsgaven.
Da jeg har en kollega der ikke kan lide chokolade skulle jeg finde på noget andet end chokoladekage, fandt en hylleblomskage,
Da den skulle laves med de ingredienser der var i huset, da klokken var mange og jeg var alene med ungerne, så jeg ikke kunne handle.
Utroligt, man jeg havde ikke nok mel og alm. sukker, det er ellers noget jeg synes der plejer at være på lager i store mængder.
Jeg kom havergryn i for resten og rørsukker istedet for, samt hyldeblomst/jordbær saft.
Kagen ville ikke blive færdig i midten, det er tit et problem for mig, men efter ca. 1½time var den ok.....
....Men øv! Da jeg ville vende den ud af formen, kom den i samledsæt :-(
Jeg lavede en smørcreme af 3/4 pakke smør(der blev også til topsmøringen. Smullerede kagen helt og blandede den med smørcreme hvor jeg havde tilsat vanilleessens.
Find opskriften under opskrifter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar